Trwa ładowanie...
Przejdź na WP
niebijprzytuldwa_6d7a.jpg
79836833-m_48b1.jpg
rocku_ef42.jpg
dzidzia_7562.jpg

Ciąża, poród, zdrowie i wychowanie dzieci

Forum

50 aktywnych użytkowników

najnowsze posty

Newsy

Ciąża i poród

Pytania do lekarzy

Mgr  Hanna Markiewicz Psycholog, Żelechów umów wizytę

W jaki sposób mogę radzić sobie z takim przygnębieniem i lękiem?

Witam Pana, Opisane przez Pana objawy wskazują na fobię społeczną. Jednak rzetelną diagnozę można postawić tylko podczas osobistej konsultacji po wnikliwym przyjrzeniu się różnym sytuacjom i wydarzeniom na przestrzeni Pana życia. Prawdopodobnie stres lub jakieś przykre doświadczenia z przeszłości wywołały u Pana bezpodstawny, a jednak dla Pana przeraźliwy lęk. Lęk, którego przyczyna często jest nieuświadomiona, staje się wszechobecny i przyjmuje postać różnych fobii - stąd u Pani lęk przed kontaktami z ludźmi, nazywany fobią społeczną lub antropofobią. Zaburzenia lękowe, w tym fobia społeczna nie tylko dezorganizują życie, ale też przynoszą poczucie niepewności i zagubienia, ograniczają niezależność, hamują aktywność społeczną i utrudniają normalne funkcjonowanie w społeczeństwie, zabierając tym samym całą radość życia. Człowiek, dotknięty fobią społeczną w relacjach z innymi ludźmi stale doświadcza obezwładniającego lęku i nieustannie przeżywa katusze. Zdarza się, że nawet wyobrażenie sobie jakiejś sytuacji towarzyskiej czy nawet zwykłej rozmowy napełnia ogromnym lękiem. Bardzo ważne jest, żeby Pana problem został prawidłowo zdiagnozowany i żeby Pan rozpoczął leczenie, psychoterapię, gdyż fobia ta może doprowadzić do izolacji społecznej. Dlatego zachęcam Pana do skorzystania z psychoterapii. Terapeuta pomoże Panu uporać się zarówno z objawami jak i przyczynami lęków oraz ich konsekwencjami, dzięki czemu odzyska Pan spokój i radość życia. Gdyby chciał Pan porozmawiać o problemie, to zapraszam do kontaktu. Istnieje możliwość konsultacji online, np. za pośrednictwem komunikatora Skype. Pozdrawiam serdecznie Hanna Markiewicz, psycholog, e-mail: psycholog24x@gmail.com tel. 505 075 298, http://psycholog24online.pl

Mgr  Bożena Waluś Psycholog, Gliwice umów wizytę

Jak znaleźć w sobie motywację?

Witam Pana, motywacja i zaangażowanie jest wyznacznikiem celu, w jakim kierunku zmierzamy, co chcemy osiągnąć - skuteczną metodą jest koncepcja SMART: S jak Szczegółowy, M jak Mierzalny, A jak Atrakcyjny, R jak Realistyczny, T jak Terminowy. Jest Pan na etapie wchodzenia w dorosłość, możliwe, ze impas jest tym spowodowany. Proszę rozważyć pomoc dla siebie w formie psychoterapii, ze specjalistą łatwiej będzie zrozumieć problem. Z wyrazami szacunku, Bożena Waluś

Mgr  Joanna Wasiluk (Dudziec) Dietetyk, Warszawa umów wizytę

Co robić z takim złym wypróżnianiem się?

Witam, niepokojące jest pojawienie się krwi. Proszę udać się do lekarza. Ja ze swojej strony jako dietetyk mogę polecić, to że w celu poprawy pracy metabolizmu proszę jeść regularnie 5posiłków dziennie w odstępach około 3h. Lepiej zjadać mniejsze porcje, ale czyściej, aby nie obciążyć przewodu pokarmowego. Ważne, by jeść bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Zdecydowanie zdrowszym i korzystniejszym rozwiązaniem dla naszej sylwetki jest jedzenie częściej, ale mniejszych porcji. Ostatni posiłek należy spożywać ok 3h przed snem. Powinien Pan również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. W diecie nie może zabraknąć błonnika, który poprawia perystaltykę jelit. Proszę sięgać po pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane górskie, kasze, razowe makarony, warzywa i owoce (z nimi ostrożnie ponieważ posiadają sporo cukrów prostych). Produkty te zawierają witaminy z grupy B niezbędne do wytwarzania enzymów trawiennych oraz błonnik regulujący trawienie. Warto również wprowadzić do diety mleczne napoje fermentowane, jogurt naturalny, kefir, maślanka, a także napoje z bakteriami probiotycznymi. Zawarte w nich dobre bakterie regulują trawienie, bakterie probiotyczne zaś wspomagają florę bakteryjną jelita grubego. Sięga Pan także po świeże zioła, natkę, koperek, bazylię, cząber, rozmaryn, tymianek, miętę, majeranek . Zawierają one olejki eteryczne o działaniu rozkurczającym. Rana na czczo przed śniadaniem można wypić szklankę wody z sokiem z cytryny co również przyczyni się do przyspieszenia przemiany materii. . Jeżeli miałby Pan problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu: tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk Dietetyk

Mgr  Joanna Wasiluk (Dudziec) Dietetyk, Warszawa umów wizytę

Jak poprawić pracę jelit?

witam, W celu poprawy pracy metabolizmu proszę jeść regularnie 5posiłków dziennie w odstępach około 3h. Lepiej zjadać mniejsze porcje, ale czyściej, aby nie obciążyć przewodu pokarmowego. Ważne, by jeść bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Zdecydowanie zdrowszym i korzystniejszym rozwiązaniem dla naszej sylwetki jest jedzenie częściej, ale mniejszych porcji. Ostatni posiłek należy spożywać ok 3h przed snem. Powinien Pan również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. W diecie nie może zabraknąć błonnika, który poprawia perystaltykę jelit. Proszę sięgać po pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane górskie, kasze, razowe makarony, warzywa i owoce (z nimi ostrożnie ponieważ posiadają sporo cukrów prostych). Produkty te zawierają witaminy z grupy B niezbędne do wytwarzania enzymów trawiennych oraz błonnik regulujący trawienie. Warto również wprowadzić do diety mleczne napoje fermentowane, jogurt naturalny, kefir, maślanka, a także napoje z bakteriami probiotycznymi. Zawarte w nich dobre bakterie regulują trawienie, bakterie probiotyczne zaś wspomagają florę bakteryjną jelita grubego. Sięga Pan także po świeże zioła, natkę, koperek, bazylię, cząber, rozmaryn, tymianek, miętę, majeranek . Zawierają one olejki eteryczne o działaniu rozkurczającym. Rana na czczo przed śniadaniem można wypić szklankę wody z sokiem z cytryny co również przyczyni się do przyspieszenia przemiany materii. Proszę zadbać o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę, która dostarczy wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Dieta powinna być dobrana indywidualnie i uwzględniać Pana dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Jeżeli miałby Pan problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu: tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk Dietetyk

Mgr  Hanna Markiewicz Psycholog, Żelechów umów wizytę

Co może być przyczyną moich problemów z pamięcią?

Witam Panią, Nie wspomina Pani nic o tym, jaki tryb życia Pani prowadzi. Czy przeżywa lub przeżywała Pani jakieś stresujące sytuacje? Czy w Pani życiu wydarzyło się coś szczególnego? Problemy z pamięcią i koncentracją u ludzi młodych najczęściej spowodowane są brakiem snu, stresem, przemęczeniem lub zażywaniem substancji psychoaktywnych. Towarzyszą też zaburzeniom nerwicowym, stanom lękowym i depresji. Jednak rzetelną diagnozę można postawić tylko podczas osobistej konsultacji, po wnikliwym wywiadzie i zbadaniu okoliczności, które doprowadziły do opisanych przez Panią zaburzeń. Bardzo ważne jest, żeby Pani problem został prawidłowo zdiagnozowany i żeby zaczęła Pani leczenie, psychoterapię, W takim przypadku najlepszym sposobem dotarcia do przyczyny i znalezienia właściwego rozwiązania problemu jest konsultacja z psychologiem. Jeżeli żadne z powyższych u Pani nie występują, to należy koniecznie skonsultować problem z neurologiem, który pokieruje dalszą ścieżką diagnostyczną i zastosuje odpowiednie leczenie. Gdyby chciała Pani porozmawiać o problemie, to zapraszam do kontaktu. Istnieje możliwość konsultacji online, np. za pośrednictwem komunikatora Skype. Pozdrawiam serdecznie Hanna Markiewicz, psycholog, e-mail: psycholog24x@gmail.com tel. 505 075 298, http://psycholog24online.pl

Mgr  Hanna Markiewicz Psycholog, Żelechów umów wizytę

Czy podniesienie dawki leku okaże się w tym przypadku pomocne?

Witam Pana, Przyczyną depresji są zarówno czynniki biologiczne, jak też, a właściwie przede wszystkim, czynniki psychologiczne oraz środowiskowe. Zatem trudno wyleczyć depresję samymi środkami farmakologicznymi. Dlatego leczy Pan depresję aż 1,5 roku. Jeżeli dolegliwości są wyjątkowo uciążliwe i utrudniają normalne funkcjonowanie, można stosować leki, np. antydepresanty. Jednak leczenie farmakologiczne jest leczeniem objawowym - leki nie leczą depresji i nie rozwiązują problemu, jedynie tłumią objawy. Podstawową i często wystarczającą formą leczenia depresji jest odpowiednio dopasowana psychoterapia. Żeby wyleczyć depresję, trzeba poznać dokładnie naturę Pana problemu, dotrzeć do jego źródła i na tej podstawie opracować właściwą metodę terapii. Dlatego zachęcam Pana do podjęcia psychoterapii. Podczas psychoterapii leczy się nie tylko objawy, ale również dociera się do przyczyny problemu i znajduje się sposób jego rozwiązania. Odpowiednio dopasowana psychoterapia pomoże Panu uporać się zarówno z objawami jak i przyczynami zaburzeń depresyjnych oraz ich konsekwencjami, dzięki czemu odzyska Pan równowagę wewnętrzną i radość życia. Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną o problemie, to zapraszam do kontaktu. Istnieje możliwość konsultacji online, np. za pośrednictwem komunikatora Skype. Pozdrawiam serdecznie Hanna Markiewicz, psycholog, e-mail: psycholog24x@gmail.com tel. 505 075 298, http://psycholog24online.pl

Mgr  Joanna Wasiluk (Dudziec) Dietetyk, Warszawa umów wizytę

Czy ta waga jest normalna przy moim wzroście?

Witam, W tym momencie Pani BMI (współczynnik prawidłowej masy ciała powstały przez podzielenie masy ciała podanej w kilogramach przez kwadrat wysokości podanej w metrach) wynosi 22,03 co wskazuje na wagę zdrową. Nie powinna Pani już chudnąć, ale zmienić na stałe swoje nawyki żywieniowe, tak aby dieta nie kojarzyła się z czymś nieprzyjemnym, a stała się Pani zdrowym stylem życia. Powinna Pani stosować się do kilku ważnych zasad, a osiągnie Pani zgrabną i smukłą sylwetkę: W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Skuteczna dieta powinna być dobrana pod względem Pani zapotrzebowania energetycznego. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana zachęcam do kontaktu drogą mailową. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami. Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych. Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów. Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól. Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu. Wprowadzi Pani w życie wszystkie moje zalecenia. Mam nadzieję, że przyniesie to pożądane efekty. Jeżeli chciałaby Pani podejść do sprawy jeszcze bardziej profesjonalnie to proponuje ułożenie indywidualnej diety. Wymaga to jednak zebrania wywiadu żywieniowego i zdrowotnego. W tym celu zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną. Pacjentów przyjmuję w Warszawie. Jeżeli nie jest Pani z Warszawy prowadzę również konsultacje i układam diety online. W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu: tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk Dietetyk

Mgr  Hanna Markiewicz Psycholog, Żelechów umów wizytę

Dlaczego mam ucisk i kłucie w klatce piersiowej?

Witam Pana, Nie wspomina Pan nic o tym, jaki tryb życia Pan prowadzi. Czy przeżywa lub przeżywała Pan jakieś stresujące sytuacje? Czy w Pana życiu wydarzyło się coś szczególnego? Jak Pan funkcjonuje od strony psychologicznej? Jeżeli wszystkie badania są w porządku to możliwe, że Pana dolegliwości mają podłoże psychologiczne,. Możliwe, że źródłem Pana dolegliwości jest brak snu, przeżywane emocje, stres czy przemęczenie. Objawy, które Pan opisuje, nogą sugerować zaburzenia nerwicowe. Jednak rzetelną diagnozę można postawić tylko podczas osobistej konsultacji, po wnikliwym wywiadzie i zbadaniu okoliczności, które doprowadziły do opisanych zaburzeń. Żeby skutecznie Panu pomóc, należy poznać dokładnie naturę problemu, dotrzeć do jego źródeł i na tej podstawie opracować właściwą metodę terapii. Zachęcam Pana do skonsultowania problemu z psychologiem i do spotkań terapeutycznych, podczas których odzyska Pan równowagę wewnętrzną i radość życia. Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną o problemie, to zapraszam do kontaktu. Istnieje możliwość konsultacji online, np. za pośrednictwem komunikatora Skype. Pozdrawiam serdecznie Hanna Markiewicz, psycholog, e-mail: psycholog24x@gmail.com tel. 505 075 298, http://psycholog24online.pl

POPULARNE PREPARATY

Znajdź preparat według kategorii

partnerzy