Tematy na czasie

Relacje (interakcje) z nauczycielem

Problemem o głównym znaczeniu dla zorganizowania procesu wychowania szkolnego jest układ wzajemnego kontaktowania się między nauczycielem a uczniem na tle lub w obecności innych uczniów. We wzajemnych relacjach nauczyciel i uczeń posiadają tę samą godność...

Naturalne konsekwencje

Co jakiś czas - niestety zbyt często - słyszymy o koszmarnych przypadkach przemocy wobec dzieci. Media opisują sytuacje zaniedbywania małych ludzi, braku poszanowania praw dzieci przez dorosłych w przedszkolach, żłobkach, rodzinach zastępczych czy szkołach...

Do szkoły

Niezależnie od tego, ile różnych doświadczeń dziecko zdobyło wcześniej - w żłobku czy przedszkolu - pójście do pierwszej klasy to jedno z najważniejszych wydarzeń w jego życiu. Dzieci rozpoczynające naukę̨ w pierwszej klasie wkraczają̨ w zupełnie nowy...

O chwaleniu

Pochwały są zawsze bardziej skuteczne od krytyki. Nasze dzieci stają się takie, jakimi chcemy je widzieć. Utrwalają sobie i powtarzają te zachowania, którymi skutecznie uda im się przyciągnąć naszą uwagę. To trochę jak samospełniająca się przepowiednia....

Aktywnie w rodzinie i na WF-ie

Ostatnio jak grzyby po deszczu ruszają akcje i kampanie promujące rozwój fizyczny dzieci i młodzieży. Sama współtworzę jedną z nich - "Aktywna Rodzina - Relacje na Medal". Dzieci uwielbiają spędzać aktywnie czas z rodzicami. Trzeba to wykorzystać. Zacznijmy...

Łyżeczka za mamusię

Łyżeczka za mamusię

Dzieci miewają kłopoty z jedzeniem, ale powazniejsze problemy to te z niejedzeniem, będące domeną rodziców, a szczególnie mam. Dzieci, które nie mieszczą się w normie, jeśli chodzi o ilość spożywanego jedzenia to zarówno "niejadki" jak i dzieci nadmiernie...