Śniadanie dwulatka

Śniadanie dziecka wkraczającego w drugi rok życia to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa. W tym wieku maluch lubi wybrzydzać i zamieniać kuchnię w pobojowisko zasłane kaszkami na mleku i innymi papkami. Może sposobem na to jest zmiana diety na bardziej zaawansowaną? Może spróbuj poczęstować dziecko tym, co sama lubisz jeść na śniadanie? Pamiętaj tylko, aby nie zmieniać diety dziecka zbyt gwałtownie ze względu na możliwość wystąpienia alergii i problemów z żołądkiem nieprzyzwyczajonym do takiej diety.

1. Co je dwulatek?

Posiłki dla dwulatka nie muszą się już składać z kaszy na mleku, papek, dań ze słoiczka i mielonych potraw. Pamiętaj jednak, aby wprowadzać twarde pokarmy stopniowo, by dziecko przyzwyczaiło się do chrupania i przeżuwało dokładnie. Unikaj owoców z niewielkimi pestkami, takich jak winogrona. Wybieraj te bezpestkowe. Z jabłek wycinaj ogryzek.

Zobacz film: "Poznaj fakty o rozwoju dwulatka"

Śniadanie dla dwulatka
Śniadanie dla dwulatka

Bardzo częstym śniadaniem dla dzieci są płatki zbożowe.

zobacz galerię

Stopniowe wprowadzanie nowych pokarmów i rozszerzanie diety jest bardzo ważne ze względu na możliwe alergie u dziecka. Gwałtowne zmiany w menu mogą się też skończyć zaparciami lub biegunką. Początkowo twarde pokarmy mogą być tylko dodatkiem do "normalnego" jedzenia.

2. Co na śniadanie dla dwulatka?

Jedzenie dla dwulatka musi obfitować w warzywa i owoce. Ale dziecko potrzebuje także innych pokarmów: jajek, tłuszczów - także tych zwierzęcych, mięsa, pełnotłustego nabiału.

Na śniadanie dwulatka możesz zaserwować np. omlecik na szynce, przysmażony na maśle. Innym pomysłem jest zrobienie grzanek z żółtym, stopionym serem. Dobrze sprawdzają się także kolorowe kanapki, udekorowane szczypiorkiem, gotowanym jajkiem, rzodkiewką.

Pamiętaj, aby dziecka nie zmuszać do jedzenia, nawet jeśli wydaje ci się, że dziecko je mniej. Mniejszy apetyt bierze się stąd, że normalne pokarmy są bardziej kaloryczne niż dotychczasowe papki.

Drugie śniadanie ma charakter przekąski, kiedy dziecko już zgłodnieje po śniadaniu. Na drugie śniadanie dla dwulatka wystarczy jogurt i sok owocowy, najlepiej wyciskany, aby miał jak najwięcej witamin, a nie tylko cukrów. Dobrze sprawdzają się też sałatki owocowe i warzywne polane jogurtowym sosem do sałatek.

Śniadanie dla dwulatka może już zacząć przypominać twoje śniadanie. Próbuj dziecku serwować to, co sama masz na talerzu. Skorzystasz wtedy na tym, że dziecko w tym wieku uwielbia naśladować rodziców. Na pewno nie będzie grymasiło!

spis treści
rozwiń
Następny artykuł: Żelazo dla dzieci

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!