Pokaż kategorie Parenting.pl

Ćwiczenia w ciąży

Kobiety spodziewające się dziecka coraz częściej zapisują się na specjalne ćwiczenia w ciąży, prowadzone pod okiem specjalistów, ułatwiające zarówno poród, jak również powrót do poprzedniej wagi. Warto jednak wcześniej skonsultować się z lekarzem, który musi wyrazić zgodę na takie ćwiczenia.


Powszechnie uważa się, że gimnastyka w ciąży jest bezpieczna, zaleca się ją jednak w ograniczonym wymiarze. Ma ona dobroczynny wpływ na dziecko i matkę, ponieważ zwiększa przepływ krwi przez łożysko do dziecka i może minimalizować ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego i cukrzycy ciążowej. Warto pamiętać, że zbyt forsowne ćwiczenia mogą mieć odwrotny skutek do zamierzonego. Jeśli kobietę dotykają komplikacje medyczne lub ciążowe - ryzyko poronienia, krwawienia z łożyska, ryzyko porodu przedwczesnego lub gdy oczekujesz więcej niż jednego dziecka, mocno ogranicz ćwiczenia lub wręcz staraj się ich unikać.

Ćwicz do momentu, gdy możesz spokojnie rozmawiać i nie brakuje ci tchu. Nie dopuszczaj do zmniejszenie się ilości tlenu dostarczanego dziecku. Nie przemęczaj się i nie przeciążaj. Unikaj przegrzania, które wpływa na tempo bicia serca dziecka, a u ciebie może doprowadzić do stanu oszołomienia. Zwolnij albo odpocznij, jeśli tego potrzebujesz.

Jeśli wcześniej nie gimnastykowałaś się, ciąża to dobry czas na wyrobienie w sobie tego nawyku. Spokojny spacer, pływanie, chodzenie po schodach, zabawa z dziećmi w parku to przyjemne sposoby na utrzymanie dobrej formy, zwłaszcza gdy robisz to na świeżym powietrzu. Zalecana jest także joga dla kobiet w ciąży, pilaste, gimnastyka w wodzie. Przypominamy, że sposób na ruch i ćwiczenia w ciąży zawsze skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym ciążę. On najlepiej zna Twój organizm i jego możliwości.

DYSKUSJE NA FORUM

Kiedy co?

młoda_mama17 • ostatni post 2 miesiące temu

5

ciąża

~malinka92 • ostatni post 2 miesiące temu

1
Artykuły Ćwiczenia w ciąży
Ćwiczenia w ciąży

Gimnastyka w ciąży

jak najszybciej rozpocząć ćwiczenia. Gimnastyka ciała w okresie ciąży jest bardzo ważna, ponieważ ma duży wpływ na psychikę kobiety, ale też pomaga (...) kręgosłupa i stawów biodrowych oraz rozciąga i uelastycznia mięśnie miednicy i brzucha. W czasie ciąży należy także stopniować wysiłek, ćwiczenia

Ćwiczenia w ciąży

Body Ball w ciąży

Ciekawą alternatywą na spędzenie wolnego czasu w ciąży jest gimnastyka. Przyszłe mamy mogą za pomocą prostych i niewymagających ćwiczeń rozruszać (...) zaleca utrzymywanie sprawności układu krążenia, oddechowego i mięśniowego poprzez umiarkowane ćwiczenia przez cały okres ciąży i w okresie poporodowym

Ćwiczenia w ciąży

Jakie ćwiczenia w czasie ciąży?

dziecka zależą przede wszystkim od działań, jakie podejmie podczas ciąży odnośnie diety i ćwiczeń. Regularna aktywność fizyczna może pomóc kobiecie (...) poprawić jej kondycję i zdrowie podczas tych 9 miesięcy wzmożonego wysiłku organizmu. Spis treści Ciąża a ćwiczenia Ćwiczenia

Ćwiczenia w ciąży

Uprawianie sportu w czasie ciąży

Uprawianie sportu w czasie ciąży

W czasie ciąży można uprawiać sport, jednak z niektórymi dyscyplinami należy zachować szczególne bezpieczeństwo.

Ćwiczenia w ciąży

Korzyści z ćwiczeń w ciąży

Jak ćwiczyć w ciąży? Trening ogólnorozwojowy dla kobiety w ciąży jest bardzo korzystny. Trener personalny opowiada o tym, na co powinny zwrócić uwagę panie ćwiczące w tym czasie.

Ćwiczenia w ciąży

Spacerowanie w ciąży

Spacerowanie w ciąży

Spacery w ciąży korzystnie wpływają zarówno na matkę jak i na dziecko.

Ćwiczenia w ciąży

Gimnastykowanie się w czasie ciąży

Gimnastykowanie się w czasie ciąży

Brzuszki w ciąży ćwiczone ostrożnie i powoli, a także bez forsowania, są bezpieczne w pierwszym trymestrze. W późniejszych trymestrach ciąży, kiedy widać już brzuszek, nie jest to zalecane.

Ćwiczenia w ciąży

Joga w ciąży

Joga w ciąży

kobiet w ciąży istnieją pewne ograniczenia. Ćwiczenia te należy wykonywać poprawnie, tak samo jak w przypadku ćwiczeń fizycznych. Wówczas dzięki (...) . Najlepszą porą będzie ranek zaraz po przebudzeniu lub przed snem. Ćwiczenia w ciąży powinny trwać od 40 do 60 minut. Najpierw należy zacząć od sesji po 20

Ćwiczenia w ciąży

Spacery w ciąży

Współczesna kobieta w ciąży nie obawia się aktywności fizycznej. Właściwie każdy sport, o ile zalecenia lekarskie nie mówią inaczej (...) przyjemne i relaksujące spacery. Aktywność fizyczna w trakcie ciąży Umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży korzystnie wpływa

Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w 1 trymestrze ciąży

Ćwiczenia w ciąży to doskonały sposób na złagodzenie niektórych dolegliwości ciążowych i poprawę samopoczucia przyszłej mamy. Wykonując ćwiczenia (...) regularnie, ciężarne stają się mniej podatne na stres i rozwój cukrzycy ciężarnych. Ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży