Styl pływania

Regularna aktywność fizyczna jest bardzo istotna w okresie, gdy oczekujesz przyjścia na świat swojego dziecka. Badania naukowe sugerują, że kobiety ciężarne systematycznie uprawiające ćwiczenia fizyczne mają łatwiejszy poród i szybciej wracają do dawnej formy sprzed ciąży.

1. W jaki sposób regularnie wykonywane ćwiczenia wpływają na kobietę w ciąży?

Ćwiczenia fizyczne przynoszą wiele korzyści. Nie tylko poprawiają ogólną kondycję i wydolność organizmu, ale również korzystnie działają na psychikę. Według badań naukowych, ćwiczące kobiety w ciąży mają zdecydowanie lepsze samopoczucie i są w lepszej formie w porównaniu z kobietami, które w ogóle nie ćwiczą. Ponadto aktywna kobieta ciężarna czuje się pełna energii i ma pozytywne nastawienie do świata.

Wiele kobiet w trakcie ciąży aktywnie spędza czas np. na basenie. Basen w stosunku do innych form aktywności wzmacnia mięśnie i wydolność organizmu, bez obciążenia stawów. Taka forma spędzania czasu może przynieść kobiecie ogromną ulgę, zwłaszcza w trzecim trymestrze ciąży. Korzyści, jakie przynosi regularne pływanie w trakcie ciąży, to:

Zobacz film: "Czego unikać w ciąży?"

  • poprawa krążenia,
  • wzmocnienie serca i płuc,
  • wzmocnienie siły i mięśni,
  • wzmocnienie wytrzymałości organizmu,
  • spalanie kalorii.

Pamiętaj o tym, aby przed wyborem danej formy aktywności fizycznej skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą. Oczywiście pływanie w ciąży to jedna z najbezpieczniejszych form ćwiczeń, ale lepiej mieć pewność i wykluczyć ewentualne przeciwwskazania.

Przed wejściem do basenu wykonaj rozgrzewkę. Przygotuje ona mięśnie do pracy i zmniejszy prawdopodobieństwo późniejszych zakwasów. Następnie stopniowo schładzaj ciało pod prysznicem i dopiero wtedy wejdź do wody basenowej. Jeżeli w trakcie pływania poczujesz się źle lub będziesz odczuwała ból w okolicy brzucha, przerwij ćwiczenia i skonsultuj się z lekarzem.

2. Jaki styl pływania będzie dla ciebie najlepszy w trakcie ciąży?

Podczas gdy wybierasz się na basen, koniecznie zabierz ze sobą rzeczy, takie jak wygodny strój kąpielowy, okulary do pływania, czepek, klapki, ręcznik oraz łagodnie myjący żel do mycia ciała.

Spędzaj czas aktywnie na basenie kilka razy w tygodniu. Wystarczy pływać przez okres 30-60 minut. Większość kobiet może spędzać aktywnie czas na basenie, gdyż nie powoduje to żadnej szkody dla płodu ani dla zdrowia kobiety. Wskazane są również zajęcia takie jak fitness w wodzie.

W trakcie ciąży warto pływać żabką, bo ten styl pływania wzmacnia głównie mięśnie klatki piersiowej i pleców. Są to dwa obszary, które w okresie ciąży są niezbędne dla utrzymania prawidłowej postawy.

Jeżeli jesteś we wczesnym stadium ciąży, możesz spróbować pływać na grzbiecie, co również doskonale wpływa na mięśnie pleców.

Umiarkowana aktywność w trakcie ciąży zapewni ci zdrowie i dobrą kondycję. Ponadto po porodzie szybko wrócisz do dobrej formy i będziesz pełna energii.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!