Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Katarzyna Bilnik-Barańska

Zdjęcie nie pozostawia złudzeń. Depresja poporodowa dotyczy niejednej matki

 Aleksandra Miłosz
12.06.2017 14:40
Zdjęcie nie pozostawia złudzeń. Depresja poporodowa dotyczy niejednej matki
Zdjęcie nie pozostawia złudzeń. Depresja poporodowa dotyczy niejednej matki

Ciąża i poród to nieustająca burza hormonów. Czasem ustaje i odchodzi w zapomnienie, czasem jednak skutkuje depresją poporodową. Chociaż problem dotyczy wielu kobiet, jest niestety często bagatelizowany, a młoda mama musi sama sobie z nim radzić. Aby pomóc innym coraz więcej kobiet decyduje się głośno mówić o tym, że macierzyństwo to nie tylko pasmo szczęścia i miłości, ale to także droga usłana zmęczeniem, obojętnością i bezradnością. Do ich grona należy Kathy DiVincenzo. Opublikowła na Facebooku dwa zdjęcia, które wywołały falę komentarzy.

Przez cesarskie cięcie czy naturalnie? Tak rodzą polskie gwiazdy
Przez cesarskie cięcie czy naturalnie? Tak rodzą polskie gwiazdy [6 zdjęć]

Polski show-biznes nieustannie żyje kolejnymi ciążami polskich gwiazd. Interesuje nas, w jaki sposób

zobacz galerię

1. Dwa oblicza współczesnej mamy

Kathy DiVincenzo to młoda mama dwójki dzieci, która zawodowo jest doulą w Beyond the Bump – centrum zajmującym się opieką nad kobietami w ciąży. Jest także kobietą, która doświadczyła horroru depresji poporodowej, stanów lękowych oraz zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych. Chcąc podzielić się swoją historią i wyczulić innych na ten problem, zamieściła na Facebooku dwa zdjęcia.

Na jednym z nich widzimy kobietę bez makijażu, z potarganymi włosami i w zniszczonych ubraniach. Obok niej znajdują się dzieci, jednak ona beznamiętnie patrzy przed siebie. Na drugim zdjęciu widzimy uśmiechniętą, zadbaną i dobrze ubraną młodą mamę, na której twarzy widnieje szeroki uśmiech. Na obu zdjęciach jest ta sama kobieta. ”Prawda jest taka, że oba zdjęcia reprezentują moje życie w zależności od danego dnia” - mówi Kathy.

Zobacz film: "Gardias w TVN-ie: "Depresja poporodowa bierze się z perfekcjonizmu kobiety""
Kathy DiVincenzo/(Facebook.com)
Kathy DiVincenzo/(Facebook.com)

2. Gdy każdy dzień to wyzwanie...

Kobieta zmagająca się z depresją poporodową, nie mając odpowiedniego wsparcia ze strony rodziny i specjalistów musi na co dzień łączyć te dwa oblicza. Czy to może się udać?

”Jedyną rzeczą, która jest bardziej wyczerpująca niż stan, w którym się znajduję, jest udawanie, że mnie on nie dotyczy” - napisała DiVincenzo.

”Pracuję dwa razy ciężej nad ukryciem mojej rzeczywistości, bo boję się, że może to być dla was niewygodne. Boję się, że pomyślicie, że jestem słaba, zwariowałam, że jestem złą matką lub miliony innych rzeczy, które utwierdzą mnie w przekonaniu, że tylko ja zmagam się z takim problemem” - dodaje.

Zobacz także:

3. (Nie)idealna?

Niektórzy z nas pewnie pomyślą: po co publicznie mówić o swoim problemie? Przecież to indywidualna sprawa każdej kobiety. Mylicie się. Problem depresji poporodowej dotyka już 1 na 7 kobiet. W rodzinie każdego z nas jest więc przynajmniej jedna kobieta, która pod maską silnej i niezależnej matki ukrywa oblicze, którego nie chce pokazać światu. Twarz kobiety, dla której problemem jest codzienne wstanie z łóżka, zmienienie pieluchy dziecku czy nakarmienie go. Dlatego należy o nim mówić głośno i wyraźnie.

”Musimy zacząć pytać rodziców, jak radzą sobie z codziennym życiem, nie tylko zwykłym 'Co u ciebie?', oczekując zdawkowej odpowiedzi 'wszystko w porządku'. Musimy nauczyć się czytać znaki, symptomy, które wysyłają młodzi rodzice i opracować plan pomocy" - apeluje Kathy.

Przeczytaj także:

Po publikacji wpisu i zdjęć na Facebooku DiVincenzo otrzymała mnóstwo wiadomości od matek, które nie radzą sobie z codziennym życiem i wołają o pomoc. Autorka jednocześnie zachęca kobiety z całego świata do publicznego dzielenia się swoimi historiami i okazywania wsparcia innym mamom, zamieszczając hasztag #EndTheSilence.

Jeśli uświadomimy sobie, że depresja poporodowa to problem nie tylko nasz, ale milionów kobiet na całym świecie, łatwiej będzie nam sięgnąć po pomoc najbliższych i specjalistów. ”Na wypadek, gdyby nikt ci tego nie powiedział – wykonujesz świetną pracę. Jesteś kochana i tego warta. Nie jesteś sama” - pociesza inne mamy Kathy.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze