Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Masz problem z niejadkiem? Podaj mu czerwone warzywa

 Ewa Rycerz
16.11.2016 14:01
Spośród wielu owoców, człowiek najczęściej wybiera ten czerowny - dowodzą naukowcy.
Spośród wielu owoców, człowiek najczęściej wybiera ten czerowny - dowodzą naukowcy. (123RF)

Twoje dziecko nie lubi warzyw? Przyjrzyj się dokładnie temu, co podajesz mu do jedzenia. Być może niechęć do warzyw, szczególnie tych zielonych, to nie jego wina. Okazuje się, że za to, co wybieramy do jedzenia, odpowiada mózg. A ten preferuje odpowiednie kolory.

Mamy niejadków mają duży problem. Dzieci najczęściej odmawiają jedzenia tego, co zdrowe -  warzyw, owoców czy sałatek.

 

Przeczytaj koniecznie

Zobacz film: "Ciekawe gry i zabawy dla całej rodziny"

Wpędzanie się w poczucie winy nie jest dobrym wyjściem. Tym bardziej, że bardzo możliwe, że takie zachowania nie są od dziecka zależne. Jak przekonują eksperci ze International School for Advanced Studies w Trieście, kolor dania ma ogromny wpływ na to, czy to właśnie je wybierzemy do zjedzenia. Badania na ten temat opublikowano właśnie w czasopiśmie "Scientific Reports".

1. Jedzenie ma kolor czerwony

  • Jeśli postawilibyśmy kogoś przed wyborem: żywność koloru czerwonego lub zielonego – z ogromną dozą prawdopodobieństwa wybrałby to o czerwonej barwie – mówi Raffaella Rumiati, koordynatorka badań. - Pierwszy kęs często "bierzemy oczami" – dodaje. Jak to się dzieje?
Egzotyczne owoce, o które warto wzbogacić dietę dziecka
Egzotyczne owoce, o które warto wzbogacić dietę dziecka [8 zdjęć]

O tych owocach nie każdy miał okazję jeszcze usłyszeć. W naszym kraju są dostępne, ale wciąż mało popularne.

zobacz galerię

Jak tłumaczą naukowcy, za wszystko odpowiada mózg. A ten stając przed możliwością wyboru, wybierze to warzywo, owoc lub potrawę, które ma kolor czerwony.

 

  • W naturalnych produktach spożywczych kolor jest dobrym prognostykiem kalorii – wyjaśnia Francesco Foroni, współautor badań. - Im bardziej czerwone jedzenie, tym bardziej prawdopodobne, że jest ono odżywcze i pożywne. Dla naszego mózgu kolor zielony oznacza brak kalorii – dodaje ekspert.

 

Naukowcy zaprosili do analiz grupę kobiet i mężczyzn. Pokazali im owoce w kolorze zielonym i czerwonym, następnie poprosili o wybór. Później zapytali o motywację wyboru. Większość badanych wskazała, że czerwone warzywa i owoce to pożywienie bogate w składniki odżywcze.

Odnosi się to także do potraw przetworzonych, których kolor traci intensywność. Choć tam dominacja czerwonego koloru nad zielonym nie zawsze oznacza, że danie jest pełnowartościowe.

Jak twierdzą włoscy naukowcy, ich odkrycie można z powodzeniem zastosować w walce z otyłością. Wystarczy do lekkostrawnych dań w kolorze zielonym dodać czerwony barwnik. A mamy niejadków powinny spróbować częściej serwować dzieciom zdrowe czerwone produkty, np. pomidory, jabłka, paprykę.

 

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze