Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Dzieci, które piją mleko o wysokiej zawartości tłuszczu, są szczuplejsze

Avatar placeholder
30.05.2019 09:46
Dzieci, które piją mleko o wysokiej zawartości tłuszczu, są szczuplejsze
Dzieci, które piją mleko o wysokiej zawartości tłuszczu, są szczuplejsze (123rf)

Najnowsze wyniki badań dowodzą, że dzieci, które piją pełne mleko, są szczuplejsze niż te, które piją rodzaje chudsze albo beztłuszczowe. Kilkulatkowie pijący pełne mleko mają w organizmie wyższy poziom witaminy D.

Witamina D należy do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, co oznacza, że rozpuszcza się w oleju lub tłuszczu i możne być magazynowana w organizmie. Jej niedostateczna ilość przyczynia się do rozwoju krzywicy u małych dzieci, a u dorosłych do osteoporozy. W wyniku niedoboru obniża się siła mięśni, co może powodować problemy z chodzeniem oraz bolesne skurcze.

Dzieci pijące tłuste mleko rzadziej cierpią na nadwagę i mają niższy wskaźnik BMI
Dzieci pijące tłuste mleko rzadziej cierpią na nadwagę i mają niższy wskaźnik BMI (123rf)

Naukowcy, pod przewodnictwem Jonathona L. Maguire ze szpitala Świętego Michała w Toronto, zbadali około 1300 dzieci w wieku przedszkolnym i przyjrzeli się dziennym dawkom wapnia i witaminy D w mleku. Za optymalną ilość u większości dzieci uznano dwie szklanki na dzień.

Zobacz film: "Kiedy rozpocząć trening czystości?"

Profesor Maguire zasugerował, że dwuprocentowe lub pełne mleko zapewnia uczucie sytości, a także zmniejsza ilość niezdrowych kalorii przyswajanych przez dziecko.

W ciągu ostatnich 30 lat liczba otyłych dzieci potroiła się i w tym samym okresie o połowę spadła konsumpcja pełnego mleka. Badania potwierdzają, że jest ono jednym z najwartościowszych pokarmów, jakie ma do dyspozycji człowiek.

Przeczytaj koniecznie

Dieta bogata w wapń hamuje apetyt i pomaga schudnąć. Oznacza to, że wbrew niektórym opiniom, mleko nie sprzyja tyciu, a wręcz przeciwnie.

W badaniach widać, które dzieci piją mleko, a które nie. Te pierwsze są na przykład wyższe od swoich rówieśników. Dzieci, które wypijają codziennie szklankę mleka w ciągu roku rosną o dodatkowe 0,4 cm w porównaniu do kolegów i koleżanek, które go unikają. Dzieje się tak dlatego, że napój ten dostarcza kluczowych w fazie wzrostu substancji odżywczych, co wpływa na produkcję insulinopodobnego czynnika wzrostu.

ZOBACZ TAKŻE

Prawidłowa waga dziecka

Badanie opublikowane w „American Journal of Clinical Nutrition”, w którym wzięło udział 2 745 dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat, analizowało wzrost, wagę i wskaźnik BMI maluchów. Dzieciom pobrano także próbki krwi w celu oceny poziomu witamin.

Wyniki wykazały niższy wskaźnik BMI u dzieci, które spożywały tłustsze mleko. Stawia to pod znakiem zapytania dotychczasowe zalecenia, dotyczące spożywania nabiału o niższej zawartości tłuszczu.

Jakie mleko wybrać?
Jakie mleko wybrać? [5 zdjęć]

Powstaje po zmieleniu migdałów i dokładnym wymieszaniu ich z wodą. Ma kremową konsystencję i orzechowy

zobacz galerię

Prof Maguire zasugerował, że dzieci pijące tłuste mleko były szczuplejsze, ponieważ czuły się pełniejsze niż te, które spożywają taką samą ilość napoju o niskiej zawartości tłuszczu.

Picie mleka półtłustego lub beztłuszczowego częściej prowadzi do spożywania dodatkowych, niezdrowych kalorii.

Okazało się, że bardziej prawdopodobne jest, że dzieci spożywające mniej tłuste mleko częściej sięgną po przekąski lub inne pokarmy, które w gruncie rzeczy zawierają większe ilości kalorii.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze