Trwa ładowanie...
Przejdź na WP

Nie tylko ilość snu jest ważna. Liczy się też jego jakość (WIDEO)

Podobno przesypiamy 1/3 swojego życia. Nikt nie ma wątpliwości, że sen jest bardzo ważnym aspektem naszego życia i wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu.

Jedzenie, które ma wpływ na sen
Jedzenie, które ma wpływ na sen [11 zdjęć]

Czy to, co jesz ma jakikolwiek wpływ na sen? Tak, i to duży! Sprawdź, które produkty pomogą ci odpłynąć...

zobacz galerię

Podczas snu nasz organizm relaksuje się, a mózg porządkuje i utrwala informacje. Jeśli czeka nas ważny egzamin, nie powinniśmy zarywać nocy. Zamiast tego, po nauce warto się przespać. W ten sposób utrwalimy wiedzę.

Sen wpływa też na naukę czynności ruchowych i koordynacji. To dlatego dzieci potrzebują więcej snu niż dorośli. Muszą się przecież nauczyć nowych czynności.

Zdrowy sen zapobiega też otyłości. Według badań przeprowadzonych w Kalifornii, osoby, które śpią mniej niż 5 godzin dziennie, aż o 70 proc. częściej mają nadwagę. Częściej też cierpią z powodu chorób krążenia i nadciśnienia.

Brak snu fatalnie wpływa na koncentrację. Jest szczególnie niebezpieczny dla kierowców. Osoba po 17 godzinach bez snu zachowuje się tak, jakby miała 0,5 promila alkoholu we krwi.

Naukowcy przekonują, że powinniśmy spać 8 godzin dziennie. Dzięki temu nasz organizm ma czas na regenerację. Okazuje się jednak, że nie tylko ilość snu jest ważna. Zobacz wideo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Dowiedz się więcej:

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.