Co robić w czasie ciąży, by łatwiej schudnąć po porodzie?

Większość kobiet odkłada myślenie o zrzuceniu ciążowej wagi na czas, gdy dziecko pojawi się już na świecie. W czasie tych 9 miesięcy skupiamy się głównie na dostarczaniu maleństwu wartości odżywczych, witamin i regularnych wizytach u lekarza. Możesz jednak ułatwić sobie powrót do wagi sprzed ciąży, jeśli zawczasu zaczniesz wprowadzać małe zmiany w sposobie odżywiania. Sprawdź, co robić, by łatwiej schudnąć po porodzie.

1. Naucz się panować na zachciankami

Najdziwniejsze zachcianki ciążowe zobacz galerię
Najdziwniejsze zachcianki ciążowe 8 zdjęć

Jeśli teraz bez mrugnięcia okiem pochłaniasz paczkę chipsów albo całe opakowanie ciastek, po porodzie ochota na niezdrowe przekąski będzie trudna do zahamowania. Dla dobra dziecka i swojego zdrowia zrezygnuj ze słodkich, słonych i tłustych produktów. Wybieraj wartościowe jedzenie, często sięgaj po owoce i warzywa oraz staraj się ograniczać niezdrowe zachcianki w ciąży.

Zobacz film: "Dlaczego warto rodzić siłami natury?"

2. Nie jedz za dwoje

To mit, że powinnaś jeść za dwoje. Jasne, że w tym czasie masz większe zapotrzebowanie kaloryczne i częściej pojawia się ochota na konkretne produkty, ale powinnaś kontrolować porcje przyjmowanego jedzenia.

3. Posprzątaj kuchnię

Zrób przegląd kuchennych szafek, lodówki i zamrażalnika – pozbądź się wszystkich dań typu fast food i niezdrowych produktów. Wszystko, co jest zakazane w czasie diety po porodzie, powinno zniknąć z twojej kuchni już teraz. Puste półki zapełnij produktami, które przydadzą się również w czasie odchudzania po ciąży. Jedz więcej kasz, płatków owsianych, makaronów pełnoziarnistych, zielonych warzyw liściastych, chudego białka i zdrowych tłuszczy.

4. Wypracuj zdrowe nawyki

Regularne posiłki, picie dużej ilości wody mineralnej i lekkie kolacje to zdrowe nawyki, które pozwolą ci szybko schudnąć. Zacznij stosować zasady zdrowego odżywiania już teraz, a po porodzie nie będziesz musiała wywracać swojego życia do góry nogami. Wystarczy 30 dni, by wypracować nowy nawyk, dlatego nie zwlekaj i zacznij już teraz.

5. Wyznacz realistyczne cele

Zamiast wylewać łzy nad nadprogramowymi kilogramami, wyznacz osiągalne cele i zrób praktyczny plan odchudzania. Pamiętaj, że diety cud nie przyniosą długotrwałych rezultatów. Zamiast rygorystycznych głodówek zdecyduj się na zdrowe odżywianie połączone z aktywnością fizyczną. W ten sposób będziesz chudła wolniej, ale efekty będą trwałe.

6. Znajdź towarzysza odchudzania

Partnerem do odchudzania wcale nie musi być inna przyszła mama. Ważne, by znaleźć wśród znajomych osobę, która ma podobne cele i również potrzebuje wsparcia. Będziecie się wzajemnie motywować, dzielić niskokalorycznymi przepisami i wspólnie chodzić na jogging. Kiedy zdobędziesz takiego towarzysza, będziesz mniej skłonna do szukania wymówek i omijania treningów.

Ciąża to wyjątkowy czas, kiedy skupiasz się głównie na dziecku, ale możesz go również wykorzystać dla siebie. Jeśli teraz poświęcisz trochę uwagi swojemu odżywianiu i dowiesz się więcej na temat skutecznego odchudzania, powrót do formy po ciąży będzie przyjemniejszy i łatwiejszy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.