Trwa ładowanie...

Chłopiec z zespołem Downa bohaterem kampanii reklamowej znanej marki. Firma zwraca uwagę na ważny problem

Avatar placeholder
Dawid Smaga 30.11.2018 13:21
Znana marka odzieżowa zrealizowała kampanię promocyjną nowej kolekcji ubioru z udziałem chłopca chorego na zespół Downa
Znana marka odzieżowa zrealizowała kampanię promocyjną nowej kolekcji ubioru z udziałem chłopca chorego na zespół Downa (Instagram@riverisland)

Znana marka odzieżowa zaprezentowała kampanię reklamową promującą swoją najnowszą kolekcję dla dzieci. Udział wziął w niej także chłopiec z zespołem Downa. Firma w ten sposób chciała zwrócić uwagę na bardzo ważny temat równości.

River Island "Kids Squad" nową kolekcję wypuściło z hasłem: "Każde dziecko River Island jest inne, ale jest jedna rzecz, której wszystkie chcą – fajne ubrania (i duże imprezy)". Do swojego przedsięwzięcia zaangażowali 8 dzieci w wieku od 3 do 11 lat. Jednym z modeli jest 11-letni Joseph, który choruje na zespół Downa.

Przeczytaj również:

Prezentowana przez małych modeli odzież delikatnie różni się od siebie stylem. Widać to zwłaszcza u 11-letniego Josepha, którego ubiór promuje klasyczny design i elegancję, połączoną z nowymi trendami. Oprócz tej jednej zauważalnej różnicy, 11-latek niczym szczególnym nie wyróżnia się od reszty modeli promujących nową kolekcję.

Zobacz film: "Muzykowi urodziła się córka z zespołem Downa. "Nie można milczeć""
9-letni chłopiec z zespołem Downa śpiewa piosenkę Whitney Houston. Skradł już miliony ludzkich serc!
9-letni chłopiec z zespołem Downa śpiewa piosenkę Whitney Houston. Skradł już miliony ludzkich serc! [4 zdjęcia]

Whitney Houston wygrała prawie wszystkie muzyczne nagrody, jakie były do zdobycia. Teraz jej 9-letni

zobacz galerię

Firma osiągnęła zamierzony efekt. Brytyjska marka pokazała, że wszystkie dzieci są równe, nawet jeżeli różnią się od siebie pod wieloma aspektami. Dzieci biorące udział w kampanii są różnego wzrostu, płci, koloru skóry oraz w różnym wieku. Na pierwszy rzut oka nie skupiamy się na tych różnicach. O to właśnie chodziło.

Wszystkie dzieci oprócz występu w grupie, prezentują się także pojedynczo na krótkich materiałach wideo. Opowiadają o sobie oraz o swoim indywidualnym stylu. Joseph radzi sobie równie dobrze, jak pozostałe dzieci.

11-letni Joseph bierze udział w kampanii promującej nową kolekcję ubioru dla dzieci
11-letni Joseph bierze udział w kampanii promującej nową kolekcję ubioru dla dzieci (Instagram@riverisland)

River Island zatrudniając do swojej kampanii Josepha promuje nie tylko ubrania, ale także równość wszystkich ludzi w branży modowej. To bardzo ważny i trudny temat, ponieważ świat mody i showbiznesu nacechowany jest sztucznie wykreowanymi ideałami. Nie ma tam miejsca na ludzkie niedoskonałości. To bardzo ważny komunikat dla młodych osób.

Taka kampania reklamowa zostanie najprawdopodobniej obejrzana przez wielu młodych ludzi. Biorąc pod uwagę, że promuje nie tylko modę, ale także wartości, takie jak równość i tolerancja, może kształtować w pewnym stopniu świadomość społeczną.

Joseph opowiada o sobie w promocyjnym materiale wideo
Joseph opowiada o sobie w promocyjnym materiale wideo (Instagram@riverisland)

Po zakończeniu pracy 11-letni Joseph był bardzo zaskoczony swoją popularnością. W jednym z wywiadów opowiadał o tym, jak jego rówieśnicy pozytywnie przyjęli go po powrocie do szkoły.

Odbierał wiele wyrazów podziwu i sympatii, a nawet proszono go o możliwość zrobienia wspólnego zdjęcia. Rodzice chłopca także nie kryli wzruszenia i dumy ze swojego syna. Przyznali, że ich rodzina często musiała borykać się z brakiem akceptacji w społeczności lokalnej, tylko ze względu na chorobę Josepha.

Znana marka odzieżowa prezentuje nowa kolekcję ubioru dla dzieci
Znana marka odzieżowa prezentuje nowa kolekcję ubioru dla dzieci (Instagram@riverisland)

Kampania reklamowa River Island pokazała w bardzo dobry sposób, że niepełnosprawne osoby niczym nie różnią się od reszty społeczeństwa. Twórcy, jak i organizacje społeczne zajmujące się walką z wykluczeniem i brakiem tolerancji mają nadzieję, że takimi małymi krokami świadomość społeczna ulegnie zmianie.

To jest pierwsza taka kampania 11-letniego Josepha, ale istnieje duża szansa, że jeszcze nie raz wystąpi w roli modela. Nawet jeżeli ta kampania promocyjna nie zmieni od razu świadomości ludzi, to i tak była warta zrealizowania, chociażby z tego powodu, że zmieniła na lepsze życie chłopca. Zaczął być w końcu postrzegany jak inne dzieci w jego wieku.

Zapraszamy do udziału w sondzie

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze