Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Smalec zamiast mleka – nowatorskie odkrycie polskiej badaczki

Avatar placeholder
10.12.2015 11:10
Smalec zamiast mleka – nowatorskie odkrycie polskiej badaczki
Smalec zamiast mleka – nowatorskie odkrycie polskiej badaczki (Zdjęcie matki z dzieckiem / Shutterstock)

Wynalazek jednej z pracownic Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie może rozwiązać nasilający się w ostatnim czasie problem zbyt szybkiego odstawiania od piersi noworodków. Badaczka opracowała bowiem zdrowy zamiennik kobiecego mleka.

Wbrew zaleceniom WHO coraz mniej polskich dzieci w pierwszych miesiącach życia odżywianych jest w sposób naturalny. Jak wynika z danych przedstawionych przez fundację Nutrica oraz Centrum Zdrowia Dziecka, 30 proc. kobiet decyduje się odstawić malucha od piersi już w pierwszym miesiącu jego życia.

Przyczyn jest wiele. Niski poziom wiedzy kobiet na temat laktacji, lęk przed ewentualnym bólem czy brak specjalistycznego wsparcia w tym zakresie to jedynie niektóre z nich. W efekcie naturalny pokarm zastępowany jest dostępnymi na rynku zamiennikami, które, mimo największych starań producentów, nie są w stanie dorównać oryginałowi, narażając dziecko na kłopoty trawienne czy niedobór wapnia.

Dr Joanna Bryś ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie postanowiła bliżej przyjrzeć się modyfikowanym mieszankom. Przeprowadzone przez nią analizy pozwoliły ustalić, dlaczego produkty tego typu nie są w stanie w pełni zastąpić pokarmu naturalnego.

Zobacz film: "Karmienie piersią"

Okazało się, że winny jest wykorzystywany w ich produkcji tłuszcz, który w dużym stopniu różni się od tego występującego w mleku matki. Na skutek odmiennego ułożenia kwasów tłuszczowych nie może on zostać odpowiednio strawiony w organizmie dziecka.

W celu stworzenia zamiennika konieczne było zatem wykorzystanie tłuszczu o zbliżonej strukturze. Dr Bryś odnalazła je w mleku krowim oraz smalcu. Użyła ponadto nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 oraz omega-6 pochodzących z oleju lnianego, z wiesiołka oraz oleju z ogórecznika.

Choć opracowany zamiennik mógłby w dużym stopniu poprawić jakość żywienia nowo narodzonych dzieci, których matki nie mogą lub nie chcą karmić piersią, problemem są wysokie koszty jego produkcji. Stosunkowo niewielkie polskie firmy nie są w stanie ich pokryć, a dotarcie do większych, zagranicznych koncernów jest bardzo trudne.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze