Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Polscy trzecioklasiści nie potrafią liczyć

Avatar placeholder
16.10.2020 11:00
Polscy trzecioklasiści nie potrafią liczyć
Polscy trzecioklasiści nie potrafią liczyć (Zdjęcie ucznia / Shutterstock )

Instytut Badań Edukacyjnych przedstawił właśnie wyniki zeszłorocznego ogólnopolskiego badania kompetencji trzecioklasistów (K3) w zakresie umiejętności polonistycznych i matematycznych. Okazuje się, że chociaż część humanistyczna nie sprawiała im większych trudności, wielu uczniów ma duży problem z wykonywaniem prostych obliczeń i zadań geometrycznych.

W bezpłatnym badaniu dobrowolnie udział wzięło ponad 200 tysięcy uczniów trzecich klas z niemal 800 tysięcy szkół podstawowych. Trwająca 40 minut klasówka sprawdzała ich kompetencje w trzech obszarach: sprawności rachunkowej, umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych oraz wyobraźni geometrycznej. Uczniowie zdobyli średnio 9,5 na 16 możliwych punktów, a więc nieco ponad 59 proc. Zasługują zatem na niezbyt mocną trójkę.

Już wcześniejsze testy wykazały, że dzieci dobrze radzą sobie z zadaniami, w których wystarczy zastosować prosty schemat czy wzór, jednak poważny problem pojawia się, kiedy ćwiczenie wymaga samodzielnego myślenia. Dzieci nie potrafią wykorzystać zdobytej wiedzy w sposób wymagający większej kreatywności, co odzwierciedlają ich wyniki.

W szkole nie nauczysz się...
W szkole nie nauczysz się... [11 zdjęć]

Najważniejszych umiejętności, które przydają się w dorosłym życiu, dziecko uczy się samo. Zdobywa potrzebne

zobacz galerię
Zobacz film: "Wybór odpowiedniego przedszkola"

Aż 20 proc. uczniów ma ogromny problem z wykonywaniem podstawowych działań, czyli dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Całkowicie uniemożliwia im to poprawne wykonanie zadań bardziej złożonych. Jeden na trzech uczniów nie jest w stanie rozwiązać zadania, które wymaga zastosowania więcej niż jednego działania.

Ich osiągnięcia prezentują się równie niepokojąco w przypadku zadań z treścią, które opierają się na zrozumieniu czytanego tekstu, odnalezieniu w nim potrzebnych danych i wybraniu własnej strategii rozwiązania. Aż jedna czwarta uczniów nie zrobiła więcej niż dwóch zadań z tego obszaru. W opinii ekspertów w dużej mierze może wynikać to z faktu, że dzieci nie potrafią  zrozumieć tekstu o charakterze matematycznym.

Zdecydowanie najgorzej uczniowie poradzili sobie z geometrią. Co trzeci poprawnie rozwiązał tylko jedno na trzy zadania. Okazuje się, że trzecioklasiści nie znają podstawowych pojęć geometrycznych, chociaż na tym etapie powinny mieć je już opanowane. Aż 20 procent badanych w ogóle nie poradziło sobie z zadaniami, które wymagały wiedzy na temat tego, czym jest obwód czy bok figury.

Braki trzecioklasistów okazały się ogromne. Luki w wiedzy, którą powinni zdobyć we wcześniejszych klasach, nie tylko uniemożliwiają im podołanie bieżącym zadaniom, ale odbierają szansę na przyswojenie nowej wiedzy. Im szybciej zaległości zostaną nadrobione, tym lepiej, zwłaszcza że wraz z końcem tzw. edukacji wczesnoszkolnej znacznie zmienia się profil i sposób prowadzenia zajęć, a braki w wiedzy mogą jedynie zniechęcić i utrudnić dziecku płynne wejście w nową rolę.

W wielu przypadkach zmiany może wymagać sposób prowadzenia zajęć przez nauczycieli, którzy powinni kłaść większy nacisk na określone bloki tematyczne.

W tym roku badanie kompetencji trzecioklasistów odbędzie się ponownie. Szkoły chętne do wzięcia udziału w testach mogą dokonywać zapisów do końca kwietnia. Termin sprawdzianu przewidziany jest na 17 maja 2016 roku.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze