Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jakich zdjęć dziecka nie powinieneś wrzucać do sieci?

 Ewa Rycerz
15.11.2019 09:25
Jakich zdjęć dziecka nie powinieneś wrzucać do sieci?
Jakich zdjęć dziecka nie powinieneś wrzucać do sieci? (123RF)

Żyjemy w czasach, kiedy pstrykanie zdjęć dzieciom i umieszczanie ich w portalach społecznościowych jest na porządku dziennym.

Fotografujemy więc dzieci w różnych okolicznościach i wrzucamy owe zdjęcia na Facebooka lub Instagrama nie zdając sobie sprawy, jak ogromne zagrożenie na nie sprowadzamy.

Internet bowiem nie jest miejscem bezpiecznym, a każde zdjęcie może być pożywką dla potencjalnego pedofila. Przeczytaj, jakich zdjęć nie wrzucać do sieci, by twoje dziecko było w niej bezpieczne.

1. W kąpieli

Kategorycznie nie powinno się publikować fotografii, na których dziecko jest kompletnie nagie lub jest ubrane tylko w bieliznę. Dla ciebie i dziecka kąpiel może być czasem wspaniałej zabawy w wodzie, istnieje jednak ryzyko, że takie fotografie wpadną w niepowołane ręce. Wtedy też mogą zostać wykorzystane w sposób, o jakim nawet nie pomyślałeś.

2. Podczas choroby

Zobacz film: "Ciekawe gry i zabawy dla całej rodziny"

Rolą rodzica jest ochrona dziecka, nie jego wykorzystywanie. Zanim wrzucisz zdjęcie chorego dziecka do sieci, zadaj sobie pytanie: czy chciałbym, żeby znalazło się tam identyczne moje zdjęcie? Prawdopodobnie nie. Uszanuj prywatność dziecka.

3. Zawstydzające zdjęcia

Zawstydzanie dziecka przez rodziców na oczach całej społeczności internetowej zaciera zaufanie malca do mamy czy taty. Może też zachwiać pewność siebie i spowodować traumatyczne przeżycia. Dzieci są szczere i bezlitosne – chyba nie chcesz, żeby twoja córka lub syn znaleźli się w ogniu krytyki rówieśników lub zostali obiektem ich prześmiewczych komentarzy?

4. Na nocniku

Fotografowanie dzieci siedzących na nocniku i wrzucanie tych zdjęć na Instagrama lub Facebooka to cios poniżej pasa. Pamiętaj. To, co wrzucasz raz do sieci, zostanie w niej już na zawsze.

5. Zdjęcia grupowe

Jedne z najbezpieczniejszych fotografii w sieci. Pamiętaj jednak, że nie wszyscy rodzice życzą sobie, żeby publikować wizerunki ich dzieci. Dlatego, zanim wrzucisz fotkę do internetu, zapytaj o zgodę.

6. Niebezpieczne momenty

Zdjęcie dziecka z butelką piwa w dłoni, fotografia malca gdy siedząc u taty na kolanach prowadzi samochód.

To były na pewno momenty pełne dobrej zabawy, pamiętaj jednak, że gdy fotografie wtedy zrobione wrzucasz do sieci, mogą one zostać odebrane zupełnie inaczej.

Jako stwarzanie niebezpieczeństwa dla zdrowia lub życia dziecka. A za to grozi odpowiedzialność karna.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze