Suplementy diety, które pomagają w odchudzaniu

Każdy z nas marzy o szczupłej, zgrabnej sylwetce. Coraz więcej osób sięga po suplementy na odchudzanie, licząc na to, że w krótkim czasie uda im się osiągnąć wymarzoną wagę. Na rynku znajdziemy różne rodzaje suplementów. Jak zatem wybrać takie, które nie tylko będą skuteczne, ale też bezpieczne dla zdrowia?

1. Suplementy diety

Suplementy diety to wieloskładnikowe preparaty, które ułatwiają spalanie tłuszczu i wspomagają proces przemiany materii. Zazwyczaj są dostępne bez recepty i występują w formie tabletek lub ziołowych herbatek.

Dużą popularnością cieszą się suplementy zawierające naturalne wyciągi roślinne. Nie ma jednak takich preparatów, które na wszystkich działałyby jednakowo.

Zobacz film: "Jakie są wskazania do wywołania porodu?"

Każdy organizm jest inny i reaguje w różny sposób na konkretne składniki, dlatego warto wybrać takie, które najbardziej będą odpowiadały naszym potrzebom. Należy pamiętać, że najlepsze efekty można uzyskać poprzez połączenie suplementacji z aktywnością fizyczną oraz zbilansowaną dietą.

2. Rodzaje suplementów diety

Niewątpliwie dużą popularnością cieszy się zielona herbata. Dzięki swoim właściwościom przeciwutleniającym, nie tylko poprawia samopoczucie, ale też znacznie przyspiesza proces odchudzania. Katechiny znajdujące się w herbacie pomagają zmniejszyć masę ciała. Regularne picie zielonej herbaty sprzyja również utrzymaniu prawidłowego metabolizmu.

Innym, często stosowanym suplementem, jest L-karnityna. Ułatwia ona spalanie tłuszczu oraz zmniejsza zapotrzebowanie na kalorie. Szczególnie zalecana jest w przypadku dużej aktywności fizycznej i intensywnych treningów. Dawka L-karnityny nie powinna przekraczać 3 g dziennie.

Do popularnych suplementów diety należy również chrom. Jest on istotnym pierwiastkiem, który bierze udział w metabolizmie węglowodanów oraz lipidów.

Z kolei stosowanie kwasu HCA pomaga zmniejszyć apetyt oraz zapotrzebowanie energetyczne, a tym samym przyspieszyć spalanie tłuszczu.

Cykoria dzięki zawartości fruktanów pomaga znacznie obniżyć poziom cholesterolu. Jednak przyjmowanie jej w większych dawkach niż 20 g na dobrę może być przyczyną nieprzyjemnych dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

3. Czy wszystkie suplementy są bezpieczne?

Wiele suplementów diety można zamówić przez Internet, zanim jednak zdecydujemy się na taki zakup, warto dokładnie sprawdzić informacje o producencie lub skonsultować się z dietetykiem.

Jeżeli chcemy mieć pewność, że wybrany przez nas produkt jest bezpieczny dla naszego zdrowia, lepiej kupować go w sprawdzonych miejscach – aptekach, drogeriach itp. Wybierając suplementy sprawdzone i zatwierdzone przez Europejski Urząd do Spraw Bezpieczeństwa Żywieniowego, możemy mieć pewność, że są one legalne i nie stanowią zagrożenia.

Nie zapominajmy, że samo przyjmowanie suplementów bez aktywności fizycznej nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Jeżeli nie zmienimy dotychczasowego siedzącego trybu życia, możemy zapomnieć o utracie zbędnych kilogramów. Kilka tabletek nie zastąpi zrównoważonej diety i regularnych ćwiczeń.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
i bądź na bieżąco!