Pokonaj jesienną chandrę naturalnymi sposobami

Nie jest tajemnicą, że depresja bardzo często pojawia się jesienią. Dni stają się coraz krótsze, mniej jest słońca, wszystko staje się szare. O tej porze roku wszelkie procesy terapeutyczne są znacznie utrudnione. Więcej osób zapada na depresję, leczenie nerwic jest trudniejsze, pojawia się chandra. Warto wypróbować sprawdzone metody na jesienne przygnębienie. Najlepszą z nich jest oczywiście odpowiednia dieta.

1. Dieta a depresja

Odpowiednia dieta pozwoli na walkę z jesienną depresją i chandrą. Należy tak zaplanować jadłospis, aby był bogaty w wartości odżywcze i witaminy. Odpowiedni poziom witamin w posiłkach jest niezbędny do tego, aby cieszyć się dobrym zdrowiem i mieć przez jesień oraz zimę dużo pozytywnej energii.

Wiele osób jesienią zapada w depresję
Wiele osób jesienią zapada w depresję

Zobacz film: "Jak zadbać o prawidłowe relacje z dzieckiem?"

Wyniki przeprowadzonych badań potwierdzają, że depresja ma ścisły związek ze złym odżywianiem. Częściej zapadają na nią osoby, które jedzą nieodpowiednie posiłki i nie dbają o to, aby poziom witamin w spożywanych posiłkach był odpowiedni. Nawet leczenie nerwic można przyspieszyć, stosując odpowiednią dietę. Dlatego w przypadku jesiennej chandry i depresji warto pamiętać o produktach spożywczych, które wpływają na poprawę samopoczucia. Można do nich zaliczyć: czekoladę. Ale należy pamiętać, że powinna to być czekolada gorzka. Jest ona bogata w cynk, żelazo, magnez i selen. Jej spożywanie pobudza organizm do wydzielania hormonów szczęścia. Trzeba jednak pamiętać, że nawet gorzka czekolada spożywana w nadmiarze może być przyczyną nadwagi; owoce morza. Wszelkiego rodzaju ryby morskie, krewetki i pozostałe owoce morza to doskonałe źródło witamin A, C, E oraz selenu. Ich spożywanie wpływa na zwiększenie odporności organizmu i dostarcza odpowiedniej porcji witamin. Owoce morza są też bardzo smaczne i mają opinię afrodyzjaków; owoce cytrusowe. Dieta na chandrę nie może obyć się bez cytrusów. Mają one doskonałe działanie dla skóry. Zawierają uderzeniowe dawki witaminy C i wpływają na zwiększenie odporności całego organizmu; chude mięso. Nie może go zabraknąć w diecie. Jest doskonałym źródłem białka i dostarcza energii do działania; * jarzyny. Powinny być one filarem diety na jesienną depresję. Szczególnie zielone warzywa, takie jak szpinak czy brokuły. Oczywiście wszystkie jarzyny są mile widziane w diecie. Warto jeść je na surowo lub gotować na parze.

Najzdrowsze jesienne owoce i warzywa, które warto podawać dzieciom
Najzdrowsze jesienne owoce i warzywa, które warto podawać dzieciom [7 zdjęć]

Jesień to czas zbiorów. Właśnie teraz sięgamy po dojrzałe jabłka, gruszki i śliwki. Uprawiane przez całe...

zobacz galerię

2. Nie tylko dieta, ale i ruch

W leczeniu i zapobieganiu jesiennej depresji nie można zapomnieć o sporcie, który wpływa na nasz nastrój, poprawia humor i zwiększa chęć do życia. Ćwiczenia fizyczne pozwalają rozładować stres i napięcie nagromadzone w ciągu całego dnia. Pobudzają też krążenie, dotleniają organizm, wzmacniają mięśnie, poprawiają wygląd, podnoszą poczucie własnej wartości. Także leczenie nerwic opiera się często na wykorzystaniu aktywności fizycznej.

To musisz wiedzieć:

Już nawet 30-minutowy spacer wykonywany codziennie wpływa doskonale na cały organizm. Nie trzeba zawodowo uprawiać sportu. Można chodzić do pracy na piechotę, jeździć na rowerze, grać w siatkówkę, chodzić na basen, spacerować po górach czy parku. Każda aktywność fizyczna, która jest wykonywana systematycznie, ma dobroczynne działanie na nasz organizm i pozwala skutecznie walczyć z jesienną chandrą.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.