Przejdź na WP

Napój z żyta na problemy układu krążenia

Jest dobry na nadciśnienie, zakrzepicę, trawienie i anemię. Pomoże przy chorobach wieńcowych oraz nadpobudliwości nerwowej. O czym mowa? Te właściwości prozdrowotne niesie ze sobą picie napoju z żyta. Przygotujesz go w zaciszu własnej kuchni.

Zobacz film: "Produkty pełnoziarniste nie zawsze zdrowe"

1. Zdrowe ziarna

Z zalet spożywanego żyta korzystano już w medycynie ludowej. Ziarna poprawiają nastrój, zwiększają witalność, pozytywnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy i przemianę materii.

Sprawdź również:

Dwulatka zmarła po zadławieniu się popcornem

100g żyta to 337 kcal. W jego składzie znajdziemy: białko, tłuszcze, włókna surowe i substancje wyciągowe. To też bogactwo witaminy E i tych z grupy B, kwasu foliowego, niacyny, magnezu, fosforu, żelaza, cynku i selenu.

Przeczytaj też:

Jej synek zmarł, bo karmiła go tylko piersią

Codzienne picie własnoręcznie przygotowanego napoju nie wykaże żadnych skutków ubocznych. Do jego stworzenia potrzebujemy kiełkujących ziaren, najlepiej takich z gospodarstwa ekologicznego. Właśnie te będą najbardziej wartościowe.

Napój z żyta możemy pić codziennie
Napój z żyta możemy pić codziennie (123rf)

Napój z żyta obniży zbyt wysokie ciśnienie krwi, poprawi trawienie oraz zniweluje objawy anemii. Warto go też stosować w leczeniu chorób wieńcowych, nadpobudliwości nerwowej i zakrzepicy.

2. Przepis

W jaki sposób go przygotujemy? Pół kilograma ziaren żyta zalewamy dwoma litrami zimnej wody, a następnie odstawiamy na dzień lub dwa, by napęczniały. Po tym czasie odcedzamy je, nie wylewając wody do zlewu.

11 superproduktów, które powinniśmy jeść częściej
11 superproduktów, które powinniśmy jeść częściej [11 zdjęć]

Zawierają one selen, miedź, cynk, mangan oraz witaminy C, A, B i PP. Dzięki tak bogatemu składowi obniżają...

zobacz galerię

Miękkie ziarna rozcieramy na gęstym sicie, polewając je wcześniej odcedzoną wodą. Możemy też do niego dodać domowy sok lub przyprawy, jak np. cynamon. Napój jest gotowy do picia!

W jakich ilościach go spożywać? Dwie, trzy szklanki pomiędzy posiłkami wystarczy, by zauważyć pierwsze efekty.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.