Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Coraz większy problem z "dziećmi Sephory". Szwedzi wprowadzą limit wieku

Avatar placeholder
22.03.2024 16:09
Zakaz sprzedaży kosmetyków dla dorosłych dzieciom. Szwedzi walczą z niepokojącym trendem
Zakaz sprzedaży kosmetyków dla dorosłych dzieciom. Szwedzi walczą z niepokojącym trendem (TikTok)

Wiodąca sieć szwedzkich aptek Apotek Hjärtat wprowadza ograniczenia w zakresie sprzedaży produktów przeciwzmarszczkowych dzieciom. Kosmetyków z kwasami AHA oraz BHA, witaminami A i C oraz peelingów enzymatycznych nie będą mogły ich nabyć osoby poniżej 15. roku życia.

spis treści

1. Problem w Europie i USA

Decyzja szwedzkiej sieci jest podyktowana chęcią walki z niezdrowym zainteresowaniem dziewczynek, które pod wpływem mediów społecznościowych sięgają po produkty przeznaczone dla cery dojrzałej. Chcą w ten sposób walczyć z procesem starzenia się skóry już od najmłodszych lat.

- Stosowanie zaawansowanej pielęgnacji skóry, która na przykład ma na celu redukcję zmarszczek i uzyskanie bardziej wyrównanego kolorytu skóry, nie jest czymś, czego dziecko potrzebuje - powiedziała Annika Svedberg, główna farmaceuta w Apotek Hjärtat, której słowa cytuje "Rzeczpospolita". Dodała, że w przypadku atopowego zapalenia skóry takie działania mogą u dziecka wręcz nasilać objawy.

Przedstawiciele firmy podkreślają, że nie chcą się przyczyniać do powstawania niezdrowych wzorców w społeczeństwie.

Zobacz film: "Jak zadbać o prawidłowe relacje z dzieckiem?"

2. Dzieci Sephory

Problem z sięganiem przez dzieci po kosmetyki dla dorosłych dotyczy jednak nie tylko Szwecji, ale i dużej części Europy i USA. W Wielkiej Brytanii już dziesięciolatki kupują sobie kremy przeciwzmarszczkowe.

Mówi się wręcz o trendzie "dzieciach Sephory", czyli takich, które spędzają dni w drogeriach, nakładając na siebie różne kosmetyki.

Trend o nazwie "dzieci Saphory" dotyczy tzw. pokolenia Alpha, czyli osób urodzonych po 2010 roku. Według "The New York Times", przedstawiciele pokolenia Alpha mieli zapracować sobie na reputację wręcz siejących spustoszenie w drogeriach. TikTok pełen jest nagrań, na których widać 10-letnie dziewczynki, które zachowują się w sklepach niegrzecznie i roszczeniowo, wykonują też całe zabiegi kosmetyczne czy makijaże używając jedynie bezpłatnych próbek. W sieci mnóstwo jest też filmików z "poradami" kosmetycznymi tworzonymi przez młodsze nastolatki, które używają drogich kosmetyków dla dorosłych.

Uważa się, że trend ten w 2022 roku zapoczątkowała córka Kim Kardashian. Dziewięcioletnia wówczas dziewczynka zasłynęła pokazaniem na filmiku opublikowanym w sieci, jak pielęgnuje skórę co rano: używa toniku, nakłada maseczkę w płachcie i maseczkę do ust.

Niestety, coraz młodsze dzieci interesują się kosmetykami. Często używają produktów nie tylko nie przeznaczonych do młodej cery, ale i o wątpliwych składach. Ich stosowanie może doprowadzić do podrażnień i wysuszenia skóry, a także problemów dermatologicznych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze