Trwa ładowanie...

Coraz większy problem z "dziećmi Sephory". Szwedzi wprowadzą limit wieku

Avatar placeholder
22.03.2024 16:09
Zakaz sprzedaży kosmetyków dla dorosłych dzieciom. Szwedzi walczą z niepokojącym trendem
Zakaz sprzedaży kosmetyków dla dorosłych dzieciom. Szwedzi walczą z niepokojącym trendem (TikTok)

Wiodąca sieć szwedzkich aptek Apotek Hjärtat wprowadza ograniczenia w zakresie sprzedaży produktów przeciwzmarszczkowych dzieciom. Kosmetyków z kwasami AHA oraz BHA, witaminami A i C oraz peelingów enzymatycznych nie będą mogły ich nabyć osoby poniżej 15. roku życia.

spis treści

1. Problem w Europie i USA

Decyzja szwedzkiej sieci jest podyktowana chęcią walki z niezdrowym zainteresowaniem dziewczynek, które pod wpływem mediów społecznościowych sięgają po produkty przeznaczone dla cery dojrzałej. Chcą w ten sposób walczyć z procesem starzenia się skóry już od najmłodszych lat.

- Stosowanie zaawansowanej pielęgnacji skóry, która na przykład ma na celu redukcję zmarszczek i uzyskanie bardziej wyrównanego kolorytu skóry, nie jest czymś, czego dziecko potrzebuje - powiedziała Annika Svedberg, główna farmaceuta w Apotek Hjärtat, której słowa cytuje "Rzeczpospolita". Dodała, że w przypadku atopowego zapalenia skóry takie działania mogą u dziecka wręcz nasilać objawy.

Przedstawiciele firmy podkreślają, że nie chcą się przyczyniać do powstawania niezdrowych wzorców w społeczeństwie.

Zobacz film: "Jak zadbać o prawidłowe relacje z dzieckiem?"

2. Dzieci Sephory

Problem z sięganiem przez dzieci po kosmetyki dla dorosłych dotyczy jednak nie tylko Szwecji, ale i dużej części Europy i USA. W Wielkiej Brytanii już dziesięciolatki kupują sobie kremy przeciwzmarszczkowe.

Mówi się wręcz o trendzie "dzieciach Sephory", czyli takich, które spędzają dni w drogeriach, nakładając na siebie różne kosmetyki.

Trend o nazwie "dzieci Saphory" dotyczy tzw. pokolenia Alpha, czyli osób urodzonych po 2010 roku. Według "The New York Times", przedstawiciele pokolenia Alpha mieli zapracować sobie na reputację wręcz siejących spustoszenie w drogeriach. TikTok pełen jest nagrań, na których widać 10-letnie dziewczynki, które zachowują się w sklepach niegrzecznie i roszczeniowo, wykonują też całe zabiegi kosmetyczne czy makijaże używając jedynie bezpłatnych próbek. W sieci mnóstwo jest też filmików z "poradami" kosmetycznymi tworzonymi przez młodsze nastolatki, które używają drogich kosmetyków dla dorosłych.

@elliana.em *Not hating on that woman specifically* lets just not film and post videos of random children in public guys! #sephorakids #sephora ♬ original sound - Elliana🌟🎀🫧💐

Uważa się, że trend ten w 2022 roku zapoczątkowała córka Kim Kardashian. Dziewięcioletnia wówczas dziewczynka zasłynęła pokazaniem na filmiku opublikowanym w sieci, jak pielęgnuje skórę co rano: używa toniku, nakłada maseczkę w płachcie i maseczkę do ust.

Niestety, coraz młodsze dzieci interesują się kosmetykami. Często używają produktów nie tylko nie przeznaczonych do młodej cery, ale i o wątpliwych składach. Ich stosowanie może doprowadzić do podrażnień i wysuszenia skóry, a także problemów dermatologicznych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze