Trwa ładowanie...
Przejdź na WP

Spot z kobietą w połogu nie został dopuszczony do emisji w trakcie gali rozdania Oscarów

Telewizja ABC w czasie gali Oskarów 2020 nie wyemitowała spotu z nowym produktem dla kobiet po porodzie. Reklama pokazuje ciało matki w połogu. Stacja zasłania się wytycznymi Akademii Filmowej.

Zobacz film: "Ciąża i połóg – czas na ćwiczenia!"

1. Poporodowe ciało kobiety nie pasuje do Oskarów?

Frida Mom to marka wychodząca naprzeciw potrzebom mam, która miała zamiar w czasie oskarowej gali zaprezentować kobietom po porodzie nowy produkt do pielęgnacji krocza. W reklamie telewizyjnej zaprezentowano ciało kobiety takim, jakie ono rzeczywiście jest w okresie połogu, kiedy macica nie jest jeszcze obkurczona, a kobieta cierpi z powodu gojącego się krocza.

Kadr z reklamy marki Frida Mom
Kadr z reklamy marki Frida Mom (Instagram)

Czas dochodzenia do siebie po porodzie siłami natury trwa około 6 tygodni i lekarze zalecają wtedy noszenie bielizny poporodowej przepuszczającej powietrze oraz podkładów ze względu na upławy. W tym czasie kobieta czuje się zmęczona, może mieć problem z poruszaniem się, wahania nastrojów.

We wspomnianej reklamie nowego produktu dla mam po połogu widzimy świeżo upieczoną mamę, która cierpi na typowe poporodowe dolegliwości. Widać jak stara się zadbać o higienę osobistą używając nowego produktu Frida Mom. W czasie oskarowej nocy reklamę tę mogło zobaczyć wiele milionów kobiet, które są właśnie w takiej sytuacji. Oskary gromadzą przecież przed telewizorami średnio ok. 30 mln widzów każdego roku.

Spot produktu Frida Mom dla kobiet w połogu nie został wyemitowany
Spot produktu Frida Mom dla kobiet w połogu nie został wyemitowany (YT)

Niestety stacja ABC zdecydowała się nie emitować minutowego spotu ze względów, mówiąc delikatnie, estetycznych. Powołano się na wytyczne Akademii Filmowej o nieemitowaniu reklam nie tylko zawierających broń, amunicję, czy stanowiska polityczne, ale też prezerwatywy, środki na hemoroidy czy właśnie artykuły higieniczne dla kobiet.

Marka Frida Mom zdecydowała się opublikować spot w mediach społecznościowych, tłumacząc, że reklama ta nie jest sprośna i nie promuje przemocy. Trudno nie przyznać im racji, biorąc pod uwagę, że w większości reklam mamy tuż po porodach pokazywane są w sposób odrealniony. Jest to dla nich krzywdzące i dyskryminujące.

W wielu przypadkach kobiety odczuwają społeczną presję bycia idealnymi, a to może pogłębiać depresję poporodową. Kobiety w połogu powinny być wspierane i wiedzieć, że każda ma prawo do słabości, a to, co dzieje się aktualnie z jej ciałem jest jak najbardziej naturalne i odbierane ze społecznym zrozumieniem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.