Trwa ładowanie...

Spot z kobietą w połogu nie został dopuszczony do emisji w trakcie gali rozdania Oscarów

Avatar placeholder
11.02.2020 15:56
Kobieta po porodzie potrzebuje czasu, żeby dojść do siebie
Kobieta po porodzie potrzebuje czasu, żeby dojść do siebie (iStock)

Telewizja ABC w czasie gali Oskarów 2020 nie wyemitowała spotu z nowym produktem dla kobiet po porodzie. Reklama pokazuje ciało matki w połogu. Stacja zasłania się wytycznymi Akademii Filmowej.

1. Poporodowe ciało kobiety nie pasuje do Oskarów?

Frida Mom to marka wychodząca naprzeciw potrzebom mam, która miała zamiar w czasie oskarowej gali zaprezentować kobietom po porodzie nowy produkt do pielęgnacji krocza. W reklamie telewizyjnej zaprezentowano ciało kobiety takim, jakie ono rzeczywiście jest w okresie połogu, kiedy macica nie jest jeszcze obkurczona, a kobieta cierpi z powodu gojącego się krocza.

Kadr z reklamy marki Frida Mom
Kadr z reklamy marki Frida Mom (Instagram)

Czas dochodzenia do siebie po porodzie siłami natury trwa około 6 tygodni i lekarze zalecają wtedy noszenie bielizny poporodowej przepuszczającej powietrze oraz podkładów ze względu na upławy. W tym czasie kobieta czuje się zmęczona, może mieć problem z poruszaniem się, wahania nastrojów.

Zobacz film: "Ciąża i połóg – czas na ćwiczenia!"

We wspomnianej reklamie nowego produktu dla mam po połogu widzimy świeżo upieczoną mamę, która cierpi na typowe poporodowe dolegliwości. Widać jak stara się zadbać o higienę osobistą używając nowego produktu Frida Mom. W czasie oskarowej nocy reklamę tę mogło zobaczyć wiele milionów kobiet, które są właśnie w takiej sytuacji. Oskary gromadzą przecież przed telewizorami średnio ok. 30 mln widzów każdego roku.

Spot produktu Frida Mom dla kobiet w połogu nie został wyemitowany
Spot produktu Frida Mom dla kobiet w połogu nie został wyemitowany (YT)

Niestety stacja ABC zdecydowała się nie emitować minutowego spotu ze względów, mówiąc delikatnie, estetycznych. Powołano się na wytyczne Akademii Filmowej o nieemitowaniu reklam nie tylko zawierających broń, amunicję, czy stanowiska polityczne, ale też prezerwatywy, środki na hemoroidy czy właśnie artykuły higieniczne dla kobiet.

Marka Frida Mom zdecydowała się opublikować spot w mediach społecznościowych, tłumacząc, że reklama ta nie jest sprośna i nie promuje przemocy. Trudno nie przyznać im racji, biorąc pod uwagę, że w większości reklam mamy tuż po porodach pokazywane są w sposób odrealniony. Jest to dla nich krzywdzące i dyskryminujące.

W wielu przypadkach kobiety odczuwają społeczną presję bycia idealnymi, a to może pogłębiać depresję poporodową. Kobiety w połogu powinny być wspierane i wiedzieć, że każda ma prawo do słabości, a to, co dzieje się aktualnie z jej ciałem jest jak najbardziej naturalne i odbierane ze społecznym zrozumieniem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze