Przejdź na WP

Chcesz wrócić do sylwetki sprzed ciąży? Ćwicz jogę jak Kate Middleton! (WIDEO)

Zobacz film: "Ćwicz jogę po ciąży jak Kate Middleton!"

Dobre geny, drakońska dieta czy mordercze treningi? Okazuje się, że do formy po porodzie można wrócić, stosując łagodniejsze metody. Na ratunek kobietom przychodzi joga.

1. Wyścig po płaski brzuch

Wśród matek celebrytek panuje trend na jak najszybszy powrót do sylwetki sprzed ciąży. Gwiazdy prześcigają się w tym, która pierwsza zaprezentuje płaski brzuch. Anna Lewandowska zrobiła to już niecały miesiąc po porodzie, choć rekordzistką w tej dziedzinie pozostaje Sara Boruc, która płaskim brzuchem mogła pochwalić się już tydzień po urodzeniu syna.

2. Być jak księżna Kate

Każdy ma swoje sposoby na powrót do formy, ale wszyscy są zgodni w jednej kwestii: ważna jest regularna aktywność fizyczna, zarówno w trakcie ciąży, jak i po. Rodzaj wybranej aktywności zależy od indywidualnych preferencji. Księżna Kate postawiła na łagodny, ale skuteczny trening. W każdej ciąży ćwiczyła jogę, co pozwoliło jej bardzo szybko odzyskać idealną sylwetkę.

Figura Kate Middleton to nie tylko geny, ale przede wszystkim joga!
Figura Kate Middleton to nie tylko geny, ale przede wszystkim joga! (Getty Images)

3. Czy joga w ciąży jest bezpieczna?

Nie przeciwskazań, żeby zaawansowane joginki praktykowały przez cały okres ciąży, oczywiście pod opieką lekarza. Natomiast zaleca się, żeby kobiety, które dopiero zaczynają przygodę z jogą, zaczęły praktykę od II trymestru ciąży, ponieważ w I trymestrze istnieje większe ryzyko poronienia. Aby praktykować bezpiecznie, należy przestrzegać kilku zasad. Przede wszystkim nie wykonywać pozycji w leżeniu na brzuchu, modyfikować niektóre asany oraz skracać czas ich trwania. Jogi nie trzeba odstawiać w okresie po połogu, jednak w pierwszych tygodniach intensywny trening nie jest wskazany. Zamiast niego zaleca się ćwiczenie mięśni dna miednicy.

4. Zalety jogi

Szczupła sylwetka to niejedyna korzyść płynąca z uprawiania jogi. Praktykowanie jogi przygotowuje ciało do porodu: uelastycznia biodra i miednicę, wzmacnia kręgosłup i stawy, poprawia krążenie krwi. Z kolei po porodzie umożliwia szybszą regenerację organizmu. Oprócz tego joga odpręża, relaksuje i dodaje energii, dlatego warto ją praktykować nie tylko w czasie ciąży.

Obejrzyj nasze wideo, aby poznać inne sposoby księżnej Kate na idealną sylwetkę.

Zobacz też: Problemy z zajściem w ciążę? Fizjoterapeutka pomogła już wielu parom!

Polecane dla Ciebie

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.