5 pomysłów na zdrowe przekąski w domu i w podróży

Przed tym dylematem staje wielu rodziców - chcą, by dzieci jadły zdrowo, ale maluchy kręcą nosem na marchewkę i sałatki. Co w takiej sytuacji? Oto pięć pomysłów na pełnowartościowe przekąski, które przypadną do gustu nawet największym niejadkom. Sprawdzą się w domu i w podróży.

1. Pieczona ciecierzyca

Idealna zamiast chipsów. Wystarczy wymieszać łyżkę oliwy z odrobiną soli i ulubionymi przyprawami (np. słodką papryką, ziołami prowansalskimi) i piec 30-45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza. Ciecierzyca jest skarbnicą białka, obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu.

Czytaj więcej:

Zobacz film: "Jak zaaranżować pokój dla niemowlaka?"

2. Ciasteczka owsiane

Do przygotowania tych zdrowych i szybkich ciastek potrzebujemy: szklankę mąki pełnoziarnistej, szklankę płatków owsianych, szklankę ziaren słonecznika, szczyptę soli, 1/3 szklanki brązowego cukru, ½ kostki masła. Można dodać też bakalie.

Mieszamy wszystkie suche składniki, dodajemy roztopione masło, formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i lekko je spłaszczamy. Pieczemy w temperaturze 170 stopni około 20-25 minut, aż ciasteczka będą złociste.

3. Orzechy

Migdały, brazylijskie, nerkowca, włoskie, laskowe –wszystkie są skarbnicą nienasyconych kwasów tłuszczowych, zmniejszają ryzyko chorób serca, wspomagają pracę mózgu. Posiadają wysoką zawartość witamin z grupy B i witaminy E.

Porcja odpowiednia dla dziecka to taka ilość orzechów, jaka zmieści się w jego piąstce.

6 mało znanych faktów o orzechach
6 mało znanych faktów o orzechach [9 zdjęć]

Orzechy to jedne z najbardziej zadziwiających rodzajów pożywienia na ziemi. Są pełne błonnika, składników...

zobacz galerię

4. Chipsy owocowe

Chipsów owocowych nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Wystarczy wybrać ulubione owoce dziecka, pokroić je w plasterki i upiec. Nadają się do tego m.in. jabłka, gruszki czy banany. Podobnie jak w przypadku orzechów, odpowiednia dla dziecka porcja to jedna piąstka suszonych owoców.

Chipsy owocowe możemy dostać również w sklepie, pamiętajmy jednak żeby wybierać te, które nie zawierają cukru i innych zbędnych składników w swoim składzie.

5. Kanapki

Nie zapominajmy o kanapkach, które łatwo zapakować i skonsumować w podróży. Dobry jakościowo chleb i zróżnicowane dodatki zadowolą zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!