Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: mgr Julia Firlej

Nie tylko matki karmiące butelką mają wyrzuty sumienia

Avatar placeholder
30.11.2016 11:25
Nie tylko matki karmiące butelką mają wyrzuty sumienia
Nie tylko matki karmiące butelką mają wyrzuty sumienia

Naukowcy uważają, że matki mogą doświadczyć negatywnych emocji niezależnie od tego, w jaki sposób karmią swoje dziecko. Ustalili oni, że kobiety stojące przed wyborem metody karmienia mogą doświadczać poczucia winy i napiętnowania społecznego. Złe emocje często wynikają z konieczności tłumaczenia się ze swoich decyzji.

Naukowcy z Uniwersytetu w Liverpoolu wykonali serię badań w celu określenia doświadczeń emocjonalnych wśród matek karmiących piersią, butelką, a także stosujących naprzemiennie obydwie metody.

Badania, które opublikowano w „Journal of Maternal and Child Nutrition”, zostały przeprowadzone wśród 1 600 matek niemowląt do 26 tygodnia życia.

Wszystkie matki zostały poproszone o wypełnienie ankiet na temat doświadczeń, także emocjonalnych, związanych z karmieniem niemowląt.

Zobacz film: "Kiedy rozpocząć trening czystości?"
Matki karmiące dzieci mogą doświadczać wielu negatywnych emocji
Matki karmiące dzieci mogą doświadczać wielu negatywnych emocji (123rf)

Aby zidentyfikować różnice w wynikach, ankietowane zostały poproszone o informacje, w jaki sposób planowały karmić dzieci, kiedy były jeszcze w ciąży, a jakie metody w rzeczywistości stosowały.

Wśród badanych kobiet, które nie karmiły piersią, 67 procent odpowiedziało, że czuło poczucie winy, 68 procent odczuwało napiętnowanie, a 76 procent doświadczyło nacisku i potrzeby obrony swojego wyboru odnośnie metody karmienia dziecka.

Kobiety, które karmiły piersią lecz przestały, a także te, które w trakcie ciąży planowały naturalne karmienie, a później tego nie robiły, odczuwały jeszcze więcej negatywnych emocji.

Co jeść podczas karmienia piersią. Najbardziej wartościowe produkty
Co jeść podczas karmienia piersią. Najbardziej wartościowe produkty [7 zdjęć]

Wbrew powszechnej opinii, nie istnieje nic takiego jak dieta karmiącej kobiety. Świeżo upieczona mama

zobacz galerię

Matki, które karmiły piersią, nie odczuwały negatywnych emocji tak często. Jednak nawet im zdarzały się podobne uczucia, w szczególności w momencie, gdy musiały karmić dziecko w miejscach publicznych lub uzupełniały dietę niemowlęcia mlekiem modyfikowanym.

Kolejnym powodem do zmartwień wśród kobiet karmiących wyłącznie piersią był powrót do pracy.

Dalsza analiza odpowiedzi ankietowanych pokazała, że główną przyczyną negatywnych emocji, takich jak poczucie winy i niezadowolenie, było to, w jaki sposób zdecydowały o metodzie karmienia swojego dziecka. Kobiety niemogące karmić naturalnie lub niedostarczające wystarczającej ilości pokarmu, a zatem stosujące mleko modyfikowane, najczęściej doświadczały podobnych uczuć.

ZOBACZ TAKŻE

Schemat żywienia niemowląt karmionych sztucznie

„Kobiety, które karmiły piersią, czuły, że zaniedbują resztę rodziny i pozostałe obowiązki. Natomiast te, które nie karmiły naturalnie, doświadczały poczucia winy, że nie dostarczają niemowlęciu optymalnego pokarmu” – mówi jedna z autorek badania, dr Zofia Komninou.

„Czuły one wstyd także wtedy, gdy musiały wyjaśniać, dlaczego nie karmią piersią, co dawało im poczucie, że zawiodły jako matki. Badanie to pokazuje związek między promowanym obecnie karmieniem naturalnym a stanem emocjonalnym matek" – dodaje Komninou.

„W przyszłych kampaniach promujących karmienie piersią należy bardzo uważać na dobór słów, ponieważ w wielu przypadkach zły slogan może wyrządzić więcej szkody niż pożytku” – mówi autorka badania Victoria Fallon.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze