Trwa ładowanie...

Na stres i dobry wygląd. Płatki drożdżowe nowym superfoods

Są źródłem witamin z grupy B, cennego białka i błonnika. Pozytywnie wpływają na stan włosów, skóry i paznokci. Niwelują stres, poprawiają humor i zwalczają bezsenność. Teraz możesz przygotować je w zaciszu własnego domu. Mowa o płatkach drożdżowych – nowym, smacznym superfood.

Zobacz film: "Naturalny spalacz tłuszczu, napój na płaski brzuch."

1. Smakują jak zupka chińska

Wyglądem przypominają bułkę tartą. Charakterystycznie smakują i pachną. Niektórzy kojarzą je ze smakiem zupek chińskich. Uspokajamy – płatki nie zawierają w sobie glutaminianu sodu. Eksperci szczególnie polecają je osobom z wysokim ciśnieniem.

W jaki sposób powstają? To suszone i nieaktywne biologicznie drożdże. Oznacza to, że nie fermentują w przewodzie pokarmowym. Ich spożywanie nie powoduje odbijania, wzdęć czy uczucia pełności w brzuchu. Okazuje się, że to produkt od lat uwielbiany przez wegan i wegetarian, gdyż dzięki zawartości składników odżywczych z powodzeniem może zastąpić mięso.

Sprawdź również:

Lazurowe morze i ciepły piasek, czyli piękne i bezpieczne plaże dla całej rodziny

2. Zamiennik drożdży

Płatki mogą być alternatywą dla zwykłych drożdży, które chociaż nieprzyjemnie pachną i smakują, są bogactwem wielu substancji odżywczych. Znajdziemy je w sklepach ze zdrową żywnością.

Możemy jednak sprawić, by były jeszcze lepsze. Bez problemu przygotujemy je samodzielnie w zaciszu własnego domu. Dobra wiadomość dla osób na diecie – płatki drożdżowe zawierają tylko niewielkie ilości tłuszczu. Polecamy je również osobom zmagającym się z chronicznym stresem. Witaminy z grupy B, które znajdziemy w płatkach, znacznie go zniwelują. Regularne spożywanie poprawi też koncentrację i zwalczy bezsenność.

Zobacz też:

Gdy dziecko się zgubi…

3. Moc witamin i składników

Płatki drożdżowe zawierają również sporo magnezu, żelaza, wapnia, miedzi, chromu i cynku. Wszystkie te składniki mineralne są niezbędne do prawidłowej pracy organizmu. W jaki sposób je spożywać? Idealnie pasują do orzechów, warzyw, past do kanapek, różnego rodzaju kasz, a nawet do pizzy i zapiekanek.

Obróbka termiczna nie powoduje utraty ich cennych substancji odżywczych. Niektóre osoby stosują je jako alternatywę do panierki do kotletów. Chociaż nie zawierają laktozy, mogą mieć w sobie gluten. Właśnie dlatego warto czytać opakowania.

11 superproduktów, które powinniśmy jeść częściej
11 superproduktów, które powinniśmy jeść częściej [11 zdjęć]

Zawierają one selen, miedź, cynk, mangan oraz witaminy C, A, B i PP. Dzięki tak bogatemu składowi obniżają...

zobacz galerię

4. Jak je zrobić samodzielnie?

Do przygotowania płatków drożdżowych potrzebujemy dwóch kostek drożdży, 1/3 szklanki ciepłej i przegotowanej wody oraz kilka ziarenek cukru. Możemy go zamienić też na melasę buraczaną, syrop klonowy bądź cukier z agawy.

Drożdże powinny być trzymane w temperaturze pokojowej. Następnie kruszymy je i wrzucamy do słoika. Dodajemy przegotowaną wodę i cukier. Po wymieszaniu składników, szklany pojemnik przykrywamy folią, którą wcześniej nakłuwamy. Drożdże muszą mieć dostęp do powietrza.

Słoik trzymamy przez godzinę w ciepłym miejscu. Co 20 minut do drożdży dodajemy łyżeczkę cukru. Kolejnym krokiem jest wylanie masy na blaszkę i pieczenie w piekarniku przez 10 minut w temperaturze 200 stopni. Piekarnik następnie wyłączamy, a drzwiczki otwieramy, by płatki wyschły w cieple.

20 minut później na nowo włączamy piekarnik. Pieczemy w 120 stopniach przez godzinę. Po tym czasie płatki kruszymy w dłoniach i przesypujemy do szklanego słoja.

Polecamy spożywać trzy łyżki płatków drożdżowych dziennie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.