Lody najlepiej jeść zimą

Okazuje się, że spożywanie zimnych przekąsek o tej porze roku jest dobre dla zdrowia. Lody zniwelują bóle gardła oraz zmiejszą obrzęk przy infekcji. To także bogactwo wielu witamin i składników mineralnych. Ale dlaczego właśnie zimą warto po nie sięgać?

1. Lody jedzmy zimą!

Lody powinniśmy jeść zimą. Dlaczego? Jest to związane z temperaturą otoczenia, która jest bardzo podobna do temperatury spożywanej przekąski. Gardło nie odczuje wtedy tzw. szoku temperaturowego. Gdy spożywamy je w lecie, różnica temperatur jest zdecydowanie większa. Wtedy nietrudno o infekcję gardła, a nawet zapalenie śluzówki.

Działa to bardzo podobnie do wyjścia z klimatyzowanego pomieszczenia na upał. Organizm traci wtedy w pewnym stopniu odporność. W rezultacie latem też zdarzają nam się przeziębienia i zapalenia gardła. Wiedzą o tym także mieszkańcy upalnych krajów. Właśnie dlatego tak często piją ciepłą herbatę w upalne dni.

Zobacz film: "Jak zacząć gotować z dziećmi? Placuszki bananowo-kokosowe"

Spożywanie lodów leczy też różnego rodzaju uszkodzenia gardła. Niektórzy pediatrzy i lekarze zalecają nawet ich jedzenie osobom zmagającym się z anginą. Tego rodzaju opinie warto jednak traktować tylko jako po części prawdziwe.

Spożywanie lodów w zimie przez dzieci może być dobre dla ich zdrowia
Spożywanie lodów w zimie przez dzieci może być dobre dla ich zdrowia (123rf)

Chłód lodów może złagodzi ból, ale nie „zamrozi” panoszących się bakterii i wirusów. Zmniejszy jedynie obrzęk gardła. Dodatkowo, jeżeli to ropna forma anginy, możemy sobie tylko zaszkodzić.

Lody powinny spożywać z kolei osoby po ekstrakcji zęba czy usunięciu migdałków. Niska temperatura zahamuje krwotok oraz zmniejszy obrzęk policzków czy okolic szyi. Nie polecamy jednak jedzenia lodów na dworze osobom niezahartowanym lub po przebytej chorobie. Spożywanie ich w ujemnej temperaturze może wychłodzić już i tak wyziębiony i mało odporny organizm.

Przeczytaj koniecznie

2. Wiele witamin i składników mineralnych

W lodach znajdziemy zestaw wielu witamin i składników mineralnych (potas czy fosfor) niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. To także źródło białka. Najważniejszym składnikiem lodów jest jednak wapń odpowiedzialny za prawidłową pracę mięśni, budowę kości i za optymalny poziom ciśnienia krwi.

Lody to bogactwo owoców, które zawierają wiele witamin, np. tych z grupy B – tak bardzo potrzebnych w okresie jesienno-zimowym. Warto jednak przed zakupem skontrolować ich skład. Producenci dodają bowiem do lodów wiele sztucznych barwników, substancji słodzących i innych konserwantów.

Jak naturalnie zwiększyć odporność dziecka?
Jak naturalnie zwiększyć odporność dziecka?

Wzmacnianie odporności u dziecka jest niezwykle ważne, ponieważ sprawnie funkcjonujący układ immunologiczny...

zobacz galerię

Najlepszym wyborem zawsze będzie przygotowanie lodów samodzielnie. Pamiętajmy także, że są one bardzo kaloryczne. 60 g przysmaku o smaku śmietankowym to 87 kcal, a te z dodatkiem polewy czekoladowej – 174 kcal. Dwie gałki w tygodniu w zupełności wystarczą.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!