6 z 8Co rodzic może zrobić, aby czas spędzony z tabletem czy smartfonem był dla dziecka korzystny, a nie stracony?
Dziecko będzie korzystało z tabletu w taki sposób, w jaki rodzic mu ten sprzęt przygotuje, czyli co wgra i udostępni. Warto pamiętać o tzw. zabezpieczeniach rodzicielskich, które blokują dostęp do części nieadekwatnych dla dziecka np. internetu, dokumentów, plików. Raczej mało prawdopodobne, żeby przypadkowo odkrył kody dostępu do części zabezpieczonych przed nim, tym bardziej nie znając liter i cyfr. Ponadto maluch nie ma karty kredytowej i nie kupi sobie w internecie zaawansowanych gier i skomplikowanych aplikacji.
Elektroniczne wersje korzystnych rozwojowo zabaw dziecięcych, takich jak układanki, puzzle, zagadki, rebusy, sudoku i historyjki obrazkowe, są szczególnie atrakcyjne, a czas poświecony na nie rozwija dziecko poznawczo. Jeśli są to gry i zabawy, w których możliwe jest tylko jedno prawidłowe rozwiązanie, a kontrola błędu jest w materiale, dziecko uczy się logicznego myślenia i dociekliwości w szukaniu poprawnych odpowiedzi.