2 z 5Jak sposób podania warzyw wpływa na ich jedzenie?
Dr Gie Liem z Uniwersytetu w Deakin powiedział: ''Popularniejszym wyborem była marchewka zaserwowana dzieciom w całości. Dzieci mniej chętnie wybierały pokrojone warzywo. Dodatkowo, więcej czasu poświęcały na jedzenie marchewki podanej w całości''.
''Finalnie okazało się, że dzieci zjadały za każdym razem średnio o około 10 proc. więcej marchwi podawanej w całości, niż marchwi pokrojonej w drobną kostkę, w przeliczeniu na wagę pudełka'' - dodał dr Liem.
Te badania częściowo wykazały to, co odkryli naukowcy we wcześniejszych badaniach. Im więcej znajduje się na talerzu, tym więcej chce się zjeść. Dr Liem stwierdził, że dziecko zaczynając jeść jedną marchewkę, czuło większą potrzebę zjedzenia jej w całości. Wynika to z pracy mózgu, który wysyłając odpowiednie komunikaty, powoduje określone nastawienie w odniesieniu do jedzenia.
Zobacz także: Matka straciła swojego 19-letniego syna. W dniu jej ślubu, zjawił się niespodziewany gość