Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Mama przechowywała cheeseburgera przez 17 lat. Tego się nie spodziewała

 Maria Krasicka
18.03.2021 11:55
Przechowywała cheesburgera 17 lat
Przechowywała cheesburgera 17 lat (Facebook)

Często jadasz fast foody? Ten filmik może cię zniechęcić. Mama czwórki dzieci przechowywała cheesburgera przez 17 lat. W filmiku pokazuje, jak zmienił się od 2004 roku. Efekty zaskakują.

1. Niezwykły eksperyment

Savannah Whitehead, nastolatka ze Stanów Zjednoczonych, opublikowała filmik na TikToku, na którym widać, jak jej mama otwiera opakowanie "na wynos". Kobieta przyznała, że w 2004 roku słysząc, że jedzenie w McDonald's to "sama chemia", postanowiła zrobić eksperyment, żeby sprawdzić, jakie procesy chemiczne zajdą w popularnym zestawie. Jednak sięgając do niego po 17. latach, nie spodziewała się takich efektów.

Na filmiku widać, jak całemu procesowi odpakowywania posiłku przyglądają się zaciekawione dzieci. Kiedy kobieta wyjmuje frytki i cheeseburgera, jej pociechy wzdychają i łapią się za nosy, mówiąc, że to bardzo brzydko pachnie.

Mama następnie pokazuje do kamery, że frytki nie zmieniły swojego wyglądu. Prezentują się tak samo, jak zwykle. Jedyną różnicą jest to, że po prostu stwardniały. Jednak na próżno szukać na nich pleśni.

Zobacz film: "2-latek zjadł pizzę. Trafił do szpitala"
Cheesburger po 17 latach
Cheesburger po 17 latach (TikTok)

Ku zdziwieniu rodziny to samo dotyczy cheesburgera. Kanapka jedynie stwardniała, stwarzając trudności z rozdzieleniem pieczywa, ale kiedy się to udaje, rodzina zgodnie stwierdza, że mięso nie wygląda, jakby się zepsuło.

Jedyne co nie wygląda apetycznie to plasterek sera, który po 17 latach zmienił swoją konsystencję. Według dzieci wygląda teraz jak masło orzechowe. Film kończy się stwierdzeniem, że to wszystko jest "obrzydliwe".

2. Hamburgery nie pleśnieją

Filmik został udostępniony 17 marca i od tego czasu obejrzało go już ponad 3 miliony osób, a ponad 350 tys. polubiło. Tysiące ludzi również zostawiło komentarze, aby podzielić się swoimi przemyśleniami.

"Wygląda, jakby go kupiła wczoraj" – napisał jeden z użytkowników.

"To jedzenie jest tak stare, jak ja" - przyznał drugi.

"Sól to tak zakonserwowała. Nic nadzwyczajnego" – dodał trzeci.

Kiedy jedni byli wstrząśnięci eksperymentem i zarzekali się, że już nigdy nic nie zjedzą w restauracjach szybkiej obsługi, inni przyznali, że wideo ich nie zniechęciło.

Po jednym z podobnych eksperymentów sieć McDonald's opublikowała komunikat: "Odpowiedź na mit, że burgery McDonald's nie ulegają rozkładowi".

"W odpowiednim środowisku nasze hamburgery, podobnie jak większość innych potraw, mogą się rozkładać. Jednak do tego potrzebne są jednak określone warunki, a przede wszystkim wilgoć. Bez dostatecznego poziomu wilgoci - czy to w samej żywności, czy w środowisku - bakterie i pleśń nie mogą się rozwijać, a zatem rozkład produktu jest mało prawdopodobny. Jeśli więc jedzenie jest wystarczająco suche lub wyschnie, istnieje małe prawdopodobieństwo, że rozwiną się na nim bakterie lub pleśń. Przyjrzyj się uważnie - hamburgery, które widzisz, najpewniej są właśnie wysuszone. W żadnym razie nie można o nich powiedzieć, że są takie same, jak w dniu zakupu".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także:

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze