Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jesteś w ciąży? Unikaj hałasu, to groźne dla dziecka

Avatar placeholder
20.05.2016 13:03
Jesteś w ciąży? Unikaj hałasu, to groźne dla dziecka
Jesteś w ciąży? Unikaj hałasu, to groźne dla dziecka (Zdjęcie kobiety / Shutterstock)

Badania przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Karolinska wykazały, że przebywanie ciężarnych w hałaśliwym otoczeniu może narażać ich dzieci na zaburzenia słuchu. W przypadku wyjątkowo wysokiego poziomu hałasu w miejscu pracy ryzyko komplikacji wzrasta o 80 proc.

1. Wpływ hałasu na płód

6 rzeczy, które powinna posiadać każda nowoczesna mama, czyli ciążowe must-have
6 rzeczy, które powinna posiadać każda nowoczesna mama, czyli ciążowe must-have [7 zdjęć]

Nowoczesne technologie rządzą naszym życiem, dlatego nic dziwnego, że powstaje coraz więcej gadżetów

zobacz galerię

W przeszłości zakładano, że brzuch ciężarnej kobiety stanowi odpowiednią izolację dźwiękową dla płodu. Jednak kilka oddzielnie przeprowadzonych badań udowodniło, że dźwięki, zwłaszcza te o niskiej częstotliwości, docierają do dziecka. Związek między wystawieniem na hałas i osłabieniem słuchu został potwierdzony również przez badania przeprowadzone na zwierzętach.

Dowody, którymi naukowcy dysponują obecnie, wykazują, że kobiety w ciąży nie powinny przebywać w środowisku o wysokim natężeniu hałasu. Szczególnie ważne jest, aby pamiętali o tym pracodawcy i zapewnili przyszłym mamom odpowiednie warunki pracy.

Zobacz film: ""Mój mały głos - wielka sprawa". Co łączy psy, policjantów i superbohaterów?"

Należy również zwrócić uwagę na fakt, że nawet jeśli ciężarna używa ochraniaczy na uszy, dziecko w jej brzuchu nie jest chronione.

W badaniach opublikowanych w czasopiśmie "Environmental Health Perspectives" obserwacją objęto 1,4 mln dzieci narodzonych w Szwecji między 1986 i 2008 rokiem. Pozyskano przy tym informacje dotyczące matek: ich zawodów, nałogów, jak np. palenie papierosów oraz tego, czy przebywały w pracy w czasie ciąży.

Bazując na danych dotyczących pracy, rozróżniono trzy poziomy hałasu, na jakie narażone były ciężarne: niski (do 75 dBA); średni (75-84 dBA) i wysoki (powyżej 85 dBA).

Okazało się, że 290 000 matek pracowało w środowisku o średnim poziomie hałasu, 6000 kolejnych w otoczeniu hałasu na poziomie wysokim.

Dysfunkcje narządu słuchu na tyle poważne, aby zaalarmować lekarzy, wystąpiły u około 1 procenta dzieci.

W przypadku kobiet, które pracowały w warunkach wysokiego poziomu hałasu (ponad 85 dB), ryzyko zaburzeń słuchu u ich dzieci było o 80 procent wyższe niż u kobiet, które pracowały w warunkach o niskim natężeniu hałasu.

Wzrost ryzyka był istotny statystycznie, a przy analizie wzięto pod uwagę różnice w nawykach palenia, masie ciała, wieku, poziomu wykształcenia, narodowości, daty urodzenia, płci i kolejności urodzenia dzieci.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze