Trwa ładowanie...

Fala oburzenia po reklamie aquaparku. Najwięcej emocji budzi grafika

 Karolina Rozmus
Karolina Rozmus 08.10.2024 09:53
Burza wokół akcji promocyjnej łódzkiego Aquaparku Fala
Burza wokół akcji promocyjnej łódzkiego Aquaparku Fala (Getty Images / Instagram)

Relaks i wypoczynek bez dzieci, nawet tych cudzych? Takie inicjatywy wprowadzają już restauracje i hotele, teraz przyszedł czas na park wodny. Miejsce z założenia rodzinne na jeden dzień w tygodniu ma być miejscem tylko dla dorosłych. Do pomysłu odniosła się lokalna polityk, nie szczędząc słów krytyki.

spis treści

1. Basen tylko dla dorosłych

"Marzy ci się cały dzień na basenie bez pisków, chlapania i kolejek na zjeżdżalnie? 19 października w Aquaparku Fala bawią się wyłącznie dorośli! Start o 9:00, koniec o 22:00. Dzieciom wstęp wzbroniony. Wśród atrakcji, m.in. strefa relaksu z leżakami, dunk tank, masaże (po 16:00), bar dla pełnoletnich (po 18:00) i inne niespodzianki. Wszystko w cenie biletu wstępu na Falę!" - taki komunikat pojawił się na fanpage’u łódzkiego Aquaparku Fala w mediach społecznościowych.

"Fala tylko dla dorosłych!" - czytamy na plakacie, który promuje wydarzenie.

Zobacz film: "Jak zadbać o prawidłowe relacje z dzieckiem?"

Zobacz także: "Strefy wolne od dzieci". W Polsce wciąż budzą niemałe kontrowersje

Post wywołał niemałe poruszenie w sieci, choć nie chodzi tyle o inicjatywę, ile o plakat promujący akcję. Na tle aquaparku widoczne jest zapłakane niemowlę w przekreślonym kółku. Idea zamykania obiektu przed rodzinami z dziećmi nie każdemu się spodobała, mimo że hotele czy restauracje z zakazem wstępu dla najmłodszych nie są niczym nowym.

"Jak spółka miejska wytłumaczy wykluczenie całkiem sporej grupy społecznej, jaką są dzieci i ich rodzice? Rozumiem, że można liczyć na kolejne edycje np. bez mężczyzn? Co na to statut i misja placówki? Kolejną kwestią jest połączenie basenu i alkoholu. Polacy mają ogromny problem z nadużywaniem procentów i co roku ogromnym problemem są utonięcia po spożyciu. No i na koniec wyrazy współczucia dla ratowników na zmianie i tych masażystek/ów i hostess, którzy będą musieli się użerać z tymi pod wpływem" - to jeden z wielu komentarzy, który sugerował, że pomysł na zabawę bez dzieci w parku wodnym był dość niefortunny.

2. Poszło o plakat. "Przemycanie kultury bezdzietności"

Aquapark w Łodzi wystąpił z nietypową akcją promocyjną
Aquapark w Łodzi wystąpił z nietypową akcją promocyjną (Instagram)

I choć wiele osób, w tym także rodziców, w komentarzach przyznawało, że idea jest dobra, to promocja okazała się strzałem w kolano. "Żenujący przekaz, ohydny, dyskryminujący i oparty na niechęci do dzieci" - takie opinie pojawiały się bezpośrednio pod postem obiektu.

Sprawę szeroko komentowała również łódzka polityk Nowej Nadziei, Klaudia Domagała, inicjatorka Zespołu Parlamentarnego ds. Opieki Okołoporodowej.

"Polityka prorodzinna w wykonaniu @Miasto_Lodz na całego, szczególnie z plakatem i opisem, który utożsamia dzieci z płaczącym i piskliwym 'problemem' którego trzeba się pozbyć. W dodatku komentarze o 'śmierdzących kaszojadach' i 'bachorach', które, jak widzę, przechodzą przez sito moderacji. No i cała akcja w weekend, który co do zasady pełen jest rodziców z dziećmi" - napisała w serwisie X prezes Fundacji Kobiety Wolności i Niepodległości.

Klaudia Domagała odniosła się również do niefortunnej grafiki. "Przemycanie kultury 'bezdzietności'. Potem się dziwimy, że demografia wygląda, jak wygląda" - dodała.

Karolina Rozmus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze