Nestle pracuje nad dietetycznym cukrem
Nestle, szwajcarski gigant w produkcji artykułów spożywczych, pracuje nad opatentowaniem dietetycznego cukru. Wprowadzenie go do produkcji słodyczy ma zmniejszyć ogólne zużycie słodzika.
1. Nowa struktura
Nestle opracowuje nową strukturę cząsteczki cukru. Jej "tradycyjna" forma to kula. Teraz producent stworzył cząsteczkę, która wyglądem przypomina piłkę plażową. Nadal jest kulista, jednak pusta w środku.
Taki zabieg ma służyć przede wszystkim szybszemu rozpuszczaniu się cukru. Dzięki temu odczuwany będzie jako równie słodki, jak w normalnych słodyczach, jednocześnie będzie bardziej dietetyczny. Koncern szacuje, że w ten sposób obniży zawartość cukru w słodyczach aż o 40 proc.
Przeczytaj koniecznie
- Poważne zagrożenie dla dziecka, które czyha zimą w każdym domu
- Większość rodziców w okresie jesienno-zimowym popełnia ten błąd. Skutki mogą być fatalne
- Te choroby biorą się z powietrza. Zobacz, jak sobie z nimi radzić
- **Znana blogerka opowiada o przełomie w swoim życiu. Dowiedz się, co go spowodowało**
Jak podaje "New York Times", szwajcarski producent chce teraz opatentować swoje odkrycie. Właśnie trwają prace nad tym procesem. Nestle planuje, że produkty, w których nowe rozwiązania zostaną zastosowane, pojawią się w sprzedaży już w 2018 roku.
2. Światowe zalecenia
Praca nad nowym procesem produkcji szwajcarskich słodyczy to odpowiedź Nestle na zalecenie Światowej Organizacji Zdrowia. WHO zaleca, by dzienne spożycie cukru nie przekraczało 10 proc. kalorii zalecanych do konsumpcji. Mowa tu o 5 łyżeczkach od herbaty lub – w przeliczeniu na kalorie – 200 kaloriach.
Co więcej WHO stoi na stanowisku, że spożycie cukru na świecie może ograniczyć wprowadzenie podatków od napojów zawierających cukier. Po ogłoszeniu tej informacji na forum światowym, ilość cukru w swoich produktach zmniejszyła już PepsiCo.
Z cukrem walczą też mniejsi producenci, zastępując biały proszek daktylami, stewią, syropem klonowym czy ksylitolem.
Nestle to właściciel takich marek, jak: Nesquik, KitKat, Lion, Gerber, NAN czy Aero.