Przejdź na WP

Naturalne źródła witaminy D

Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach: łososiu, węgorzu, śledziu, makreli. Jednak nie sposób jeść je codziennie.

Zobacz film: "Jak dbać o siebie w czasie ciąży?"

Spore ilości witaminy D znajdziemy w tłustych rybach
Spore ilości witaminy D znajdziemy w tłustych rybach (123RF)

Warto sięgać po inne produkty zawierające witaminę D. Trzeba jednak pamiętać, że jej ilości są wtedy dużo mniejsze. Dla porównania podobną ilość witaminy D znajdziemy w 10 dag świeżego węgorza i w 200 jajkach lub w kilku kilogramach żółtego sera.

Jedzenie bogate w witaminę D
Jedzenie bogate w witaminę D [10 zdjęć]

Witamina D może być syntetyzowana w organizmie ludzkim na skutek działania promieniowania słonecznego....

zobacz galerię

Okazuje się więc, że naturalne źródła witaminy D wcale nie dostarczają jej w zadowalających ilościach. W innych krajach wzbogaca się niektóre produkty o tę witaminę, np. mleko, sok pomarańczowy, margaryny czy płatki śniadaniowe. Warto też wiedzieć, że niektóre składniki pomagają w przyswajaniu witaminy D (wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy A, C, E, wapń), a inne utrudniają (środki przeczyszczające, alkohol).

Musisz to wiedzieć

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.