Dwulatka złamała nogę. Twierdziła, że popchnął ją duch. Kiedy wierzyć dzieciom?
Młoda mama opublikowała nagranie, na którym widać, jak jej dwuletnia córeczka gwałtownie się przewraca bez wyraźnej przyczyny. Kobieta jest przekonana, że dziewczynkę poturbował duch. Okazało się bowiem, że dwulatka ma złamaną nogę.
1. Niezwykłe nagranie
Kelsee Miller z Baltimore (USA) opublikowała na TikToku nagranie z kamery monitoringu, na którym widać jak jej rodzina krząta się przy samochodzie. W pewnym momencie dwuletnia córeczka kobiety gwałtownie upada na beton.
Widać wyraźnie, że dziewczynka się nie potknęła, a raczej została pociągnięta. Jednak nikogo, kto mógłby ją zaatakować, nie widać. Ojciec małej Kali od razu zareagował i pospieszył zapłakanej dziewczynce na pomoc. Wyglądało na to, że nic poważnego się nie wydarzyło.
"Byliśmy dziś wieczorem na zewnątrz i to się wydarzyło. To była najdziwniejsza rzecz, jaką widziałam - napisała mama pod filmem. - Wygląda jakby ktoś ją popchnął" - dodaje.
2. "Duch złamał jej nogę"
Dopiero następnego dnia, kiedy dziewczynka cały czas się skarżyła na ból w nodze, mama postanowiła zabrać ją do lekarza, by sprawdzić, czy podczas nieszczęśliwego upadku nie doszło do kontuzji. Niestety po wykonaniu prześwietlenia okazało się, że dziewczynka ma złamaną kość piszczelową i strzałkową.
Kiedy Kelsee zapytała córkę, co się stało, ta od razu odpowiedziała, że upadła, ponieważ popchnął ją duch. To utwierdziło młodą mamę w przekonaniu, że za incydentem stoi jakaś nadprzyrodzona moc.
"Tak odpowiedziała, kiedy zapytałam, dlaczego upadła. Sama nie wiem co o tym myśleć" - przyznaje.
Nie wiadomo co było przyczyną tego wypadku. Spowodował on jednak lawinę domysłów i teorii spiskowych wśród łowców duchów. Mimo to Kelsee może liczyć na wsparcie internautów, którzy trzymają kciuki za szybki powrót do zdrowia małej Kali. Dziewczynka jest zachwycona zdjęciem swojej kości.
3. Rozwój wyobraźni dziecka
Rozwój wyobraźni dzieci często jest zaniedbywany przez rodziców i pedagogów ze względu na utożsamienie wyobraźni z niepotrzebnym fantazjowaniem. Szkoła przykłada wagę do tego, by wyposażyć wychowanków w niezbędną wiedzę i umiejętności. Bagatelizuje się zdolności twórcze, np. redukując systematycznie liczbę zajęć muzycznych czy plastycznych.
Wyobraźnia to zjawisko subiektywne, które definiuje się jako zdolność do wyobrażania sobie czegoś, do przewidywania (antycypacji), uzupełniania, odtwarzania, do tworzenia wyobrażeń twórczych. Często wyobraźnię utożsamia się ze skłonnością do fantazjowania i z imaginacją.
Psychologowie podkreślają szczególny udział wyobraźni w zdolnościach uczenia się i kształtowania inteligencji dziecka. Wyobrażenia to domena prawej półkuli mózgu. Za słowa, logiczne myślenie, cyfry, sekwencje i porządek odpowiada lewa półkula mózgu. W procesie edukacji zwykle wykorzystuje się potencjał tylko lewej półkuli, która jest przeciążona niejednokrotnie natłokiem wiadomości. Synchronia prawej i lewej półkuli umożliwia sprawniejsze przyswajanie danych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl