Trwa ładowanie...

Popularny produkt wycofany. "Może stwarzać ryzyko wystąpienia urazów"

Avatar placeholder
11.09.2023 17:39
Produkt dla dzieci wycofany ze sklepów. "Może stwarzać ryzyko wystąpienia urazów"
Produkt dla dzieci wycofany ze sklepów. "Może stwarzać ryzyko wystąpienia urazów" (Getty Images)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał komunikat, w którym poinformował o wycofaniu pewnego popularnego produktu dziecięcego dostępnego w sieci Leroy Merlin. Każdy, kto go posiada, powinien dokonać zwrotu w najbliższym sklepie. Dzięki temu otrzyma zwrot pieniędzy.

spis treści

1. Siedzisko 3 w 1

Produktem wycofanym ze sprzedaży jest siedzisko rozkładane 3 w 1 TRIX marki KBT w kształcie głowy kota. Jego numer referencyjny to 43513463, natomiast kod EAN to 5413050000534.

Siedzisko, które jest reklamowane jako rosnące wraz z dzieckiem, nadaje się do zabawy na świeżym powietrzu i może być montowane m.in. w przydomowych ogródkach.

2. Prośba o zwrot

O sytuacji poinformował zarówno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), jak i sieć sklepów Leroy Merlin.

Zobacz film: "Dziecko z bujną czuprynką"

"Klienci, którzy nabyli przedmiotowe wyroby, są proszeni o zaprzestanie korzystania z nich oraz zwrot do najbliższego sklepu Leroy Merlin. Do dokonania zwrotu nie jest konieczny dowód zakupu" - pisze UOKiK.

Jeśli sklep nie wprowadziłby zakazu sprzedaży i nie poinformował urzędu o tym, że produkt jest wadliwy, grozi mu kara w wysokości 100 tys. złotych. Kiedy więc okazało się, że siedzisko kubełkowe dla dzieci może stwarzać niebezpieczeństwo, sklep od razu zareagował.

"Zdecydowaliśmy się wycofać produkt z naszej oferty. Umożliwiamy jego zwrot w każdym sklepie Leroy Merlin. Paragon nie jest wymagany" - przekazuje sieć Leroy Merlin. Okazało się, że mimo swojego przeznaczenia, zabawka "nie jest zgodna z normą i może stwarzać ryzyko wystąpienia urazów podczas korzystania".

(Leroy Merlin)

3. Jak dokonać zwrotu?

Procedura zwrotu produktu jest bardzo prosta. Wystarczy przynieść huśtawkę do najbliższego sklepu Leroy Merlin do działu reklamacji. W takiej sytuacji nie jest konieczne posiadanie paragonu, który potwierdza zakup. Klient od razu powinien otrzymać zwrot kosztów w postaci gotówki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze