Dzieci z zespołem Downa w reklamie telewizyjnej chusteczek dla niemowląt. Po raz pierwszy w historii
Koncern produkujący chusteczki dla niemowląt jako pierwszy zaangażował niepełnosprawne dzieci do udziału w szeroko zakrojonej kampanii reklamowej. Jej twarzami zostaną Lenny Rooney i Willow Welbourn. Oboje mają zespół Downa. "Myślę, że ważne jest, aby pokazać, że wszystkie dzieci są piękne na swój sposób" - podkreślają rodzice maluchów.
1. Dzieci z zespołem Downa w reklamie
Lenny Rooney i Willow Welbourn zostały wybrane do głównych ról w kampanii niezawierających plastiku chusteczek dla niemowląt. Hasło kampanii brzmi "Czas na zmiany", co w tym przypadku oznacza nie tylko myślenie proekologiczne, ale i otworzenie się na dzieci z niepełnosprawnością. Do tej pory dzieci z zespołem Downa nie były eksponowane w komercyjnych reklamach. Lenny i Willow pojawią się w reklamie telewizyjnej, na billboardach oraz w kampanii w mediach społecznościowych.
Dla maluchów to pierwsza duża praca w modelingu. Reprezentuje ich agencja Zebedee Management, która zajmuje się angażowaniem niepełnosprawnych dzieci i nastolatków.
"Jako młoda mama marzyłam o zobaczeniu niepełnosprawnego dziecka na reklamach chusteczek dla niemowląt lub pieluch. Wtedy wydawało się to niemożliwe, ale teraz nasze marzenia się spełniły. Czuję, że dla mam, które niedawno urodziły niepełnosprawne dziecko, tego rodzaju powszechna reklama będzie miała duże znaczenia. Dowodzi to, że ich dzieci są akceptowane w szerszym świecie i nie należy się obawiać niepełnosprawności" - opowiada Zoe Proctor, współzałożycielka agencji realizującej kampanię.
2. Lenny Rooney. "Nic mu nie stanie na przeszkodzie"
2-letni Lenny Rooney pochodzi z Liverpoolu, urodził się z wadą serca. W wieku sześciu miesięcy musiał przejść operację. Dopiero w tym roku ten wesoły chłopiec zaczął chodzić. Jego mama Vikki Rooney mówi, że to jest "niewiarygodne", że został zaangażowany do tak dużego projektu.
"Nie miałam pojęcia, że Lenny ma zespół Downa, dopóki się nie urodził i na początku był to szok, szczególnie z powodu problemów z sercem. Ale wkrótce się dostosowaliśmy i Lenny nie byłby Lennym bez swojego dodatkowego chromosomu. Jest bardzo zdeterminowany i wrócił do domu po operacji serca po zaledwie czterech dniach - zamiast tygodni. Nie sądzę, żeby cokolwiek stanęło mu na drodze. To niesamowite, że jest w reklamie, ponieważ każdy chce, aby jego dziecko zostało uwzględnione, a nie wyróżnione, ponieważ wygląda inaczej. Moim głównym celem w wychowaniu Lenny'ego jest pomoc w zmianie postrzegania zespołu Downa przez ludzi i pokazanie, że jest taki jak wszyscy i nie ma się czego bać. Myślę, że społeczeństwo stopniowo się zmienia"- opowiada 31-letnia Vikki, która jest położną.
3. Pretty Willow. Modelka z zespołem Downa
Pretty Willow ma prawie dwa lata i pochodzi z Lincoln. Dziewczynka pojawi się w kampaniiw mediach społecznościowych, a także się na billboardach. Jej Mama Hannah Welbourn, również nie wiedziała, że Willow ma zespół Downa, dopóki dziewczynka się nie urodziła.
"Wszystkie testy w czasie mojej ciąży były prawidłowe, ale kiedy się urodziła - miała markery zespołu Downa i po pobycie w szpitalu badania to potwierdziły. Na początku byliśmy zszokowani i baliśmy się tego, co przyniesie jej przyszłość, ale bardzo szybko przezwyciężyliśmy nasze obawy i zaczęliśmy żyć dalej. Willow jest cudowna, jest taka dobra, zrelaksowana i ma najlepszą osobowość" - mówi 30-latka.
Jak przyznaje Hannah, to fantastyczne, że Willow została wybrana do udziału w kampanii. "Myślę, że ważne jest, aby pokazać, że wszystkie dzieci są piękne na swój sposób" - podkreśliła.
Zobacz także: Na urodziny chłopca z zespołem Downa przyszła tylko jedna koleżanka. Mama nie kryła rozgoryczenia
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl