Nastolatka z zespołem Downa pozuje dla Gucci. Po raz pierwszy w historii do zdjęć w Vogue Italia zaangażowano niepełnosprawną dziewczynę
Ellie Goldstein jest pierwszą modelką z zespołem Downa, która pozowała dla Gucci Beauty. Jej zdjęcia pojawiły się w Vogue Italia w tym miesiącu. Nastolatka stała się również jedną z najpopularniejszych modelek Gucci. Jej kariera nabiera rozpędu.
1. Modelka z zespołem Downa
Ellie Goldstein ma 18 lat i została zaangażowana do reklamy tuszu do rzęs firmy Gucci. Po raz pierwszy tak duży dom mody zaprasza do współpracy przy zdjęciach beauty niepełnosprawną modelkę.
"Bardzo mi się podobało, uwielbiałam nosić sukienkę Gucci. Jestem naprawdę dumna z sesji zdjęciowej i chciałbym być sławna. Nie mogę się doczekać modelowania dla innych marek" – powiedziała Ellie.
Trzy lata temu dziewczyna podpisała kontrakt z Zebedee Management, agencją reprezentującą osoby niepełnosprawne. Teraz Ellie zaczyna robić karierę, w kalendarzu jest coraz mniej wolnego czasu.
2. Ellie Goldstein rozkręca karierę
Rodzina Ellie cieszy się, że nastolatka kwitnie w branży modowej.
"Wszyscy jesteśmy niesamowicie dumni z Ellie i wszystkich uroczych komentarzy, jakie otrzymała na Instagramie Gucci – opowiada Yvonne, mama dziewczyny. - Zawsze uwielbiała być w centrum uwagi i pozować przed kamerą, jest bardzo pewna siebie i dobrze odnajduje się w tym, co robi".
Jak opowiada Yvonne, od piątego roku życia Ellie uczęszczała na lekcje tańca i teatru. "Jest bardzo towarzyska i chce być widziana i słyszana - mówi Yvonne. - Dobrze zna angielski i ma świetną pamięć, która pomaga w zapamiętywaniu skryptów".
Ellie brała już udział w wielu kampaniach reklamowych, w tym w reklamie świątecznej Superdrug w 2018 roku oraz w reklamie Nike.
3. Niepełnosprawni modele
Z informacji Zebedee Management wynika, że tylko 0,06 proc. osób biorących udział w reklamach jest niepełnosprawnych. W modowych kampaniach ten udział jest jeszcze mniejszy - 0,01-0,02 proc.
"To tylko jeden lub dwa modele na 10 000! Marki już nie mogą mówić, że "publiczność nie chce widzieć" niepełnosprawnych modeli, ponieważ ten post na Instagramie dowodzi, że jest inaczej!" – mówi Laura Johnson z Zebedee.
Jak podkreśla Johnson, zaangażowanie niepełnosprawnych modeli jest ważne, nie tylko ze względu na etykę. Ma to również sens z biznesowego punktu widzenia.
"Siła nabywcza osób niepełnosprawnych szacowana jest na 249 mld funtów rocznie. To ogromny rynek! - opowiada Johnson i dodaje: - Ellie jest cudowną osobą wewnątrz i na zewnątrz. Gdy wchodzi do pokoju, oświetla go swoim blakiem. Test profesjonalistką i ma w sobie naturalne piękno. Mamy nadzieję, że wszystkie marki to zauważą, a włączanie do kampanii reklamowych modeli niepełnosprawnych stanie się teraz normą".
Zobacz także: Piękna nastolatka z zespołem Downa. Szturmem podbija świat mody