Czy bycie feministą to powód do dumy? Wyjątkowy projekt z okazji Światowego Dnia Feminizmu
7 listopada na całym świecie obchodzimy Dzień Feminizmu. Z tej okazji marka answear.LAB tworzy wyjątkową akcję i kieruje swój apel do mężczyzn – a czy Ty możesz podpisać się pod słowami „I’m a feminist”?
A Ty co możesz zrobić dla innych kobiet?
W 2021 r. nadal potrzebujemy feminizmu, ale przede wszystkim ludzi, którzy tworzą ten ruch i rozwijają go, zarówno feministek, jak i feministów. Kobiety muszą bowiem uświadomić sobie swoją siłę i pewnie walczyć o swoje prawa – mężczyźni powinni je w tym wspierać i solidarnie z nimi zwalczać przejawy dyskryminacji, przemocy, niesprawiedliwości. Jak zostać feministą? Możliwości jest wiele. Oczywiście, możesz uczestniczyć w manifestacjach i działać na rzecz konkretnych feministycznych projektów. Równie ważne są drobne, codzienne gesty i działania, które realnie mogą wpłynąć na społeczeństwo. Wystarczy, że będziesz wspierać swoją partnerkę, aktywnie uczestniczył w życiu domowym i brał udział w wychowywaniu swoich dzieci – niech wyrosną na pewne siebie, tolerancyjne i świadome swoich praw osoby! Feminizm to ciągłe edukowanie siebie i innych, uświadamianie, jak wiele jeszcze nierówności istnieje w naszym społeczeństwie i niekończąca się walka z dyskryminacją, stereotypami, szkodliwym dzieleniem świata na „chłopięcy” i „dziewczęcy”. Feminista nie boi się używać feminatywów, dostrzega rolę kobiet w historii i współczesności, wreszcie, nie obawia się powiedzieć głośno „I’m a feminist” i zachęcić do podobnego manifestu innych.
#JESTEMFEMINISTA – mężczyźni zabierają głos
Czym dla Ciebie jest feminizm? Możesz mieć swoje zdanie na ten temat, jak i posłuchać, co dla innych mężczyzn znaczy ten ruch i jego idee. W ramach Światowego Dnia Feminizmu answear.LAB zainicjował akcję #JESTEMFEMINISTA. Tym razem marka poprosiła o zabranie głosu mężczyzn, ale przede wszystkim okazanie wsparcia kobietom. Ponad 100 popularnych Polaków, w gronie których znaleźli się dziennikarze, aktorzy, influencerzy i twórcy internetowi podzieliło się w mediach społecznościowych swoimi refleksjami na temat bycia feministą. Jak na co dzień wspierają bliskie im kobiety? W jakie pro kobiece inicjatywy się angażują i jak rozumieją współczesny feminizm? Możesz dołączyć do akcji, która funkcjonuje pod hasztagami: #jestemfeminista #swiatowydzienfeministek #answearlab. Pamiętaj jednak, że oprócz gestów równie ważne są czyny, dlatego nie bój się być na co dzień feministą! To tylko powód do dumy!
Kto stoi za wyjątkową akcją?
Za akcją #JESTEMFEMINISTA i ponad setką głosów solidaryzujących się z kobietami stoi młoda marka answear.LAB stworzona przez kobiety i dla kobiet. Choć istnieje dopiero od września 2020 r., już zdążyła zdobyć rozgłos kilkoma projektami, m.in. wielokrotnie nagradzaną kolekcją answear.LAB x KRÓL, która powstała we współpracy z CANAL+. W tym roku answear.LAB stworzył buntowniczą, odważną, manifestującą kobiecą siłę kolekcję Girl Power. Dochód z jej sprzedaży trafi do podopiecznych fundacji UNAWEZA. Organizacja ta, założona przez Martynę Wojciechowską, działa na rzecz kobiet i dodaje im skrzydeł, aby mogły się rozwijać i godnie żyć, zapewnia im także wsparcie materialne. ***
Marka answear.LAB dostępna jest wyłącznie na Answear.com, który jest pierwszym polskim internetowym sklepem multibrandowym oferującym szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych brandów. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 8 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych