Trwa ładowanie...

Zadanie z podstawówki wyzwaniem dla dorosłych. Nauczycielka zwraca uwagę na problem

 Katarzyna Prus
20.01.2024 12:01
Nawet rodzice mają problem z rozwiązaniem zadania z podstawówki
Nawet rodzice mają problem z rozwiązaniem zadania z podstawówki (Instagram, Getty Images)

Choć wydawałoby się, że matematyka na poziomie drugiej klasy szkoły podstawowej nie powinna być szczególnie problematyczna, niektóre prace domowe mogą zaskoczyć nawet dorosłych. Tak było z pozornie banalnym zadaniem o lepieniu bałwana.

spis treści

1. Kontrowersyjne zadanie z podstawówki

Okazuje się, że matematyka, z którą mają do czynienia uczniowie podstawówki może być wyzwaniem nie tylko dla nich, ale też dla dorosłych.

Choć wydaje się, że prace domowe, to powinna być przysłowiowa bułka z masłem, nie zawsze tak jest.

Zobacz film: "Defekty odporności u dzieci"

Treść niektórych zadań może zaskoczyć, a ich rozwiązanie wcale nie jest takie oczywiste. Jedno z takich kontrowersyjnych zadań trafiło do sieci.

Pod lupę wzięła je Anna Stęrzewska, znana jako ''Ania od Matmy''. Nauczycielka i korepetytorka publikuje w sieci nie tylko porady, ale też przykłady szkolnych zadań z ich rozwiązaniem.

Kontrowersyjne zadanie dla uczniów z podstawówki
Kontrowersyjne zadanie dla uczniów z podstawówki (TikTok)

Oto zadanie, z jakim musieli zmierzyć się uczniowie: Ulepienie jednego bałwana zajmuje tyle samo czasu, ile ulepienie 30 kulek śniegowych. Ile razem kulek ulepiłyby dzieci z klasy 2 b, gdyby zamiast 8 bałwanów ulepiły ich 6, a w pozostałym czasie zrobiły kulki?

"Jak sądzicie jaka powinna być prawidłowa odpowiedź? 60 kul czy 90 kul?" - pyta ekspertka.

2. Uczeń nie wie, jak interpretować zadania

Korepetytorka zwróciła też uwagę na ważny problem związany z interpretacją zadań.

"Wysyłacie mi zadania, które wasze dzieci robią w szkole. Tutaj dostałam info, że zadanie zaznaczone strzałką zostało wyliczone w klasie i nauczycielka podała prawidłową odpowiedź 60 kulek" - pisze Stęrzewska.

"W treści zadania 2 napisano: »i rozwiąż zadania« co sugeruje, że każdy podpunkt odnosi się do głównej treści zadania i nie jest traktowany jako osobny podpunkt. Jednakże odpowiedź podana przez nauczycielkę jako prawidłowa sugeruje, jakbyśmy każdy podpunkt (taką zieloną kropeczkę) traktowali jako odrębne zadanie" - zwraca uwagę ekspertka.

"Jak sądzisz jak traktować takie zadanie? Czy naprawdę w podręcznikach zadania muszą być tak napisane, aby uczeń nie do końca wiedział, jak to interpretować?" — wskazuje na problem korepetytorka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze