Trwa ładowanie...

Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera

Avatar placeholder
19.12.2013 14:21
Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera
Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera

Celem publikacji jest propagowanie metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi. Przedstawiony tutaj program terapeutyczny może być propozycją dla nauczycieli szkół specjalnych i dobrą wskazówką, w jaki sposób można oddziaływać na zajęciach szkolnych na dziecko z całościowym zaburzeniem rozwojowym. Metoda integracji sensorycznej może być wykorzystywana w różnorodnej terapii pedagogicznej. Publikacja ta będzie również bardzo pomocna studentom integracji sensorycznej przygotowującym się do napisania pracy dyplomowej.

Niniejsza książka jest drogowskazem dla

początkującego terapeuty SI oraz podpowiedzią, jak można poprzez gruntowną ocenę zaburzeń w przetwarzaniu bodźców sensorycznych dokonać obserwacji klinicznej i diagnozy integracji sensorycznej, a co za tym idzie − właściwie dobrać ćwiczenia z zakresu poszczególnych funkcji.

Książka składa się z części teoretycznej i części praktycznej, w której zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych przez autora. W pierwszej części czytelnik zapozna się z podstawowymi wiadomościami o metodzie integracji sensorycznej − zawarte są tam informacje dotyczące podstawowych założeń i pojęć SI.

O autorze:
Grzegorz Borkowski – absolwent pedagogiki specjalnej z zakresu tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych z Wychowania Fizycznego i Sportu Osób Upośledzonych Umysłowo Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a także Teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Terapeuta integracji sensorycznej, instruktor sportu osób niepełnosprawnych, trener metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Od 2001 roku pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.

Poprzednie publikacje Grzegorza Borkowskiego:
„Ku dorosłości” (program nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym na II etapie edukacyjnym), „Rewalidacja” 2 (30), 2011;
„Postawy rodzicielskie wobec dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym”, „Edukacja i dialog”, 11/2008 (202);
„Praca z dzieckiem agresywnym”, „Edukacja i dialog” 03/2008 (196).

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze