Taniec dla młodzieży

Nie istnieje coś takiego, jak najlepszy i uniwersalny taniec dla młodzieży. Wszystko zależy od upodobań nastolatka, jego preferencji muzycznych i charakteru. Nie każdy chce tańczyć, choć istnieje tak wiele rodzajów tańca, że udałoby się znaleźć coś dla każdego. Taniec, tak jak każda aktywność fizyczna, pozytywnie wpływa na koordynację i kondycję. Pozwala spotykać się z rówieśnikami i nawiązywać przyjaźnie. Kształtuje umiejętność realizacji swoich celów, uczy wygrywać i przegrywać.

1. Jaki taniec dla młodzieży?

Są rodzaje tańca, których naukę należy rozpocząć dość wcześnie (np. balet klasyczny), ale istnieją także odpowiednie odmiany dla nastolatków, którzy do tej pory w ogóle go nie ćwiczyli. Najbardziej popularne są standardowe tańce towarzyskie, takie jak walc czy foxtrot. Popularność zyskują także tańce ludowe, uzależnione od regionu, w którym się mieszka.

Zobacz film: "Jak możesz pomóc maluchowi odnaleźć się w nowym środowisku?"

Jeśli nastolatek woli coś bardziej „wystrzałowego”, bo walc angielski jest dla niego zbyt staroświecki i mało ciekawy, można zdecydować się na tańce latynoamerykańskie, takie jak rumba, samba czy cha-cha. Inne tańce odpowiednie dla energicznych nastolatków to boogie-woogie, rock and roll czy swing. Wszystkie one wymagają jednak dość dobrej kondycji. Mogą więc nie być odpowiednie na początek.

Taniec w parach może być trudny dla nieśmiałych nastolatków i wywołać tylko negatywną reakcję. Dla takich nastolatków lepsze będą tańce solowe i tańce nowoczesne, np.:

  • stepowanie;
  • taniec jazzowy;
  • taniec nowoczesny;
  • hip-hop.

Dla miłośnika muzyki hip-hop, najlepszym stylem tańca będzie właśnie hip-hop. Kształtuje on poczucie rytmu, pozwala cieszyć się swoją ulubioną muzyką. Tak jak każdy inny rodzaj tańca, ten taniec młodzieżowy rozwija koordynację ruchową i kondycję fizyczną.

2. Zalety zajęć tanecznych dla młodzieży

Regularne zajęcia tańca dla młodzieży są doskonałą formą aktywności fizycznej. Ruch pozytywnie wpływa na rozwój dziecka, poprawia się jego kondycja, giętkość ciała i koordynacja ruchowa. Osoby trenujące nie garbią się. Aktywność fizyczna staje się nawykiem, który towarzyszy także w dorosłym życiu. Dzięki temu taniec zapobiega otyłości u dzieci i problemom zdrowotnym z nią związanym.

Młody człowiek, który uczęszcza na zajęcia taneczne dla młodzieży poznaje rówieśników, zawiera przyjaźnie. Wpływa to pozytywnie na zdolności interpersonalne nastolatka, a także otwiera na kontakty z ludźmi tych bardziej nieśmiałych. Kontakt z muzyką także pozytywnie wpływa na psychikę młodego człowieka. Uważa się także, że taniec i muzyka sprawiają, że dziecko lub nastolatek rozwija kreatywność, a także pozytywnie reaguje na sztukę, także w innych jej odmianach. Nauka tańca ćwiczy także pamięć motoryczną.

Każda aktywność fizyczna dzieci uczy je wytrwałości i regularności. Treningi pokazują, że aby coś osiągnąć, potrzeba wysiłku. Osiąganie swoich celów (np. opanowanie nowych kroków), pochwała ze strony trenera, udane występy publiczne podnoszą samoocenę młodego człowieka. Taniec uczy też jak odnosić sukcesy i jak radzić sobie z porażkami.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.