Suplementy na zdrowe włosy, które możesz stosować, karmiąc piersią

Zarówno ciąża, jak i okres karmienia piersią to czas, w którym organizm kobiety wymaga dodatkowego wzmocnienia. Niedobory witamin i składników mineralnych, które wielokrotnie obserwuje się u kobiet w tym okresie, mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie, wygląd i samopoczucie.

W tym czasie wzrasta zapotrzebowanie na białko i inne składniki odżywcze. Jeśli menu jest w nie ubogie, to warto sięgnąć po odpowiednią suplementację. Uzupełnienie ewentualnych niedoborów powinno być dostosowane do indywidualnych potrzeb i stanu zdrowia matki. Warto, żeby nadzorował je lekarz lub dietetyk.

Organizm młodej mamy jest osłabiony laktacją, stresem, anemią, dietą eliminacyjną czy komplikacjami okołoporodowymi. Wiele świeżo upieczonych matek skarży się na wypadające włosy, słabe paznokcie czy zły stan skóry. Jakie składniki odżywcze powinny się znaleźć w suplementach, aby twoje włosy odzyskały zdrowie i blask?

Zobacz film: "Czego należy unikać w ciąży?"

1. Witaminy na zdrowe włosy

By włosy były odpowiednio nawilżone, piękne i mocne również w okresie laktacji, kobieta powinna zadbać o swoją dietę. Zarówno organizm jej, jak i karmionego dziecka musi otrzymywać witaminy, które wpływają na funkcjonowanie poszczególnych narządów – w tym skóry głowy, która ma bezpośredni związek z wyglądem kondycją włosów.

Komórki mieszków włosowych oraz łodygi włosa dzielą się bardzo szybko, więc potrzebują składników, które wspomagają specjalizowanie się nowo powstających komórek. Właśnie taką rolę spełnia witamina A. Dodatkowo jest ona bardzo ważna w utrzymaniu zdrowia skóry, jej odpowiedniego nawilżenia i złuszczania. Dzięki niej włosy, skóra i paznokcie nie są łamliwe ani suche.

Bardzo ważną rolę w procesie metabolizmu komórek pełnią również witaminy z grupy B: B1, B2, B3 (niacyna), B5 (kwas pantotenowy), B6 (pirydoksyna), B7 (biotyna), kwas foliowy, B12. Witaminy te wpływają na proces tworzenia się aminokwasów, które stają się budulcem włosa. Ich niedobór może hamować wzrost, powodować wypadanie włosów lub nawet łysienie. Dzięki nim cebulka włosa ma dostarczane odpowiednie składniki odżywcze.

Również witamina C ma ogromne znaczenie dla włosów. Jest niezbędna do produkcji białek keratynowych, czyli składników budujących łodygę włosa. Niedobór witaminy C sprawia, że włosy są słabe i pozbawione blasku, rozdwajają się i łamią. Witamina ta stymuluje przepływ krwi, a tym samym odżywia skórę głowy, zwiększając dopływ składników odżywczych do cebulki włosów.

2. Niezbędne minerały

Ciąża, urodzenie dziecka, połóg i laktacja mają ogromny wpływ na kobietę i gospodarkę hormonalną jej organizmu. Zmiany, jakie zachodzą w ciele w tym czasie, po prostu muszą odbić się echem w kondycji narządów wewnętrznych, ale też skóry, paznokci czy włosów kobiety. Właśnie dlatego tak ważne jest wspomaganie procesów odpowiadających za funkcjonowanie organizmu młodej mamy. Takie działanie poza witaminami mają minerały.

Przeciwutleniaczem, który pomaga w usuwaniu wolnych rodników, a jednocześnie dba o włosy i paznokcie, jest selen. Co ważne, ma on również wpływ na pracę tarczycy wspólnie z innym pierwiastkiem – jodem. Z kolei niedobór jodu sprawia, że skóra głowy staje się sucha oraz szorstka, przez co włosy mają niezdrowy wygląd.

Bardzo ważną rolę w zachowaniu młodego wyglądu, pięknej skóry czy włosów ma krzemionka. Suplementy z jej dodatkiem sprawiają, że włosy stają się mocne i lśniące, ale przede wszystkim są odporne na czynniki mechaniczne, takie jak czesanie, zabiegi fryzjerskie i upinanie. Dla kobiet karmiących szczególnie bezpieczna jest krzemionka z młodych pędów bambusa. Bambus jest rośliną, która cieszy się dużą umiejętnością regeneracji oraz rośnie w bardzo szybkim tempie, więc krzem z niej pozyskiwany równie korzystnie wpłynie na włosy.

Jeśli jesteś świeżo upieczoną mamą, która chce zadbać o wygląd swoich włosów i jak każda kobieta po prostu czuć się pięknie – szukaj również takich suplementów, w których znajdziesz miedź utrzymującą prawidłową pigmentację włosów czy cynk zapewniający odpowiednią syntezę białek włosa. Równie ważne jest żelazo, które dostarcza tlen do komórek, wpływając na ich podział i jednocześnie na wzrost włosów.

Pamiętaj – w czasie laktacji zapotrzebowanie na składniki odżywcze wzrasta, dlatego warto wspomóc prawidłową dietę dobrej jakości suplementami.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!