Trwa ładowanie...

Spór o zadanie z matematyki. Kłócą się nawet nauczyciele

Avatar placeholder
13.12.2023 16:55
Spór o zadanie z matematyki. "Na miejscu matki poprosiłabym o wyjaśnienie"
Spór o zadanie z matematyki. "Na miejscu matki poprosiłabym o wyjaśnienie" (East News, Facebook )

Niektóre zadania przeznaczone dla uczniów szkoły podstawowej budzą wątpliwości nawet u dorosłych. Tak było w przypadku ćwiczenia z matematyki, które wykonała uczennica trzeciej klasy. "Nie krytykujmy odmiennego myślenia, bo dziecko może na zawsze znienawidzić matematykę" - komentuje matematyczka w sieci znana jako "Ania od matmy".

spis treści

1. Dopisz kolejne liczby

Zdjęcie książki z rozwiązaniem zamieściła na Facebooku matka dziewczynki, a post udostępniła matematyczka, znana w sieci jako "Ania od matmy".

"Na jednej z grup mama zapytała o właściwe rozwiązanie i zaczęła się kłótnia pomiędzy nauczycielami. Jest to zadanie z 3. klasy szkoły podstawowej. W mojej opinii córka pytającej matki zrobiła zadanie prawidłowo, bo nie napisano od wskazanej liczby tylko od poprzedniej liczby. Na poniższym obrazku widać, że logicznie rozwiązanie ma sens i jest zgodne z treścią zadania. Dziecko czuję się skrzywdzone, że zadanie zostało uznane za nieprawidłowo rozwiązane" - napisała "Ania od matmy".

Ekspertka podkreśla, że w takich przypadkach nauczyciel powinien postępować zgodnie z własną logiką, a nie kluczem odpowiedzi dołączonym do podręcznika.

Zobacz film: "Cyfrowe drogowskazy ze Stacją Galaxy i Samsung: część 2"

"Nie krytykujmy odmiennego myślenia, bo dziecko może na zawsze znienawidzić matematykę. Nie o to przecież chodzi" - dodała.

Zdania internautów na temat tego, czy zadanie zostało rozwiązane prawidłowo, są podzielone. Wielu podkreśla jednak, że polecenie w podręczniku jest nieprecyzyjne.

Oto wybrane komentarze:

"Brak precyzji w poleceniu, zadania powinny być jednoznaczne, a nie sformułowane tak, że trzeba się domyślać...".

"Może polecenie powinno być bardziej precyzyjne, np. że liczby są w układzie od najmniejszej do największej jak na osi liczbowej. Albo liczba 700 powinna być z lewej strony. Matematyka to ponoć precyzyjna królowa nauk, nie licząc wyników dających wynik "około"".

"Jak najbardziej zadanie wykonane zgodnie z poleceniem, na miejscu matki poprosiłabym o wyjaśnienie nauczyciela".

"Ja bym rozwiązała to tak : 695, 696, 697, 698, 699, 700. Ja rozumiem to tak, że nieważne w którym miejscu jest 700, ale ono jest bazą i od niej mamy patrzeć o jedną mniejszą, więc pomniejszamy w lewą stronę".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze