Trwa ładowanie...

Niezdrowa żywność wpływa na mózg dziecka. Producenci śmieciowego jedzenia mogą trafić pod sąd

Avatar placeholder
13.09.2019 09:36
Producenci żywności adresują reklamy do dzieci
Producenci żywności adresują reklamy do dzieci (123RF)

Eksperci zajmujący się żywieniem dzieci rozważają wykorzystanie prawnych rozwiązań, aby zmniejszyć wpływy producentów śmieciowego jedzenia na mózgi dzieci. Uważa się, że w reklamach stosowany jest neuromarketing, który wpływa na dziecięce umysły.

1. Reklamy manipulują dziecięcymi umysłami

Czy producenci śmieciowego jedzenia zostaną formalnie oskarżeni? Eksperci zajmujący się żywieniem dzieci i młodzieży poważnie rozważają skorzystanie z takiego rozwiązania.

Dziecięce mózgi, pod wpływem neuromarketingu wykorzystywanego w reklamach, mogą zacząć inaczej postrzegać rzeczywistość. To swoiste "włamanie" do świadomości dziecka.

Podobne akcje stosują producenci słodyczy, przekąsek, słodkich napojów i tzw. śmieciowego jedzenia z fastfoodami na czele. Reklamy w radiu, telewizji, portalach społecznościowych, grach i "przemycanie" pewnych treści w filmachto codzienność młodych ludzi. Nie są wobec wywieranej presji obojętni.

Zobacz film: "Cyfrowe drogowskazy ze Stacją Galaxy i Samsung: część 3"

Na konferencji Center for Digital Democracy już blisko dekadę temu ostrzegano przed podobnymi praktykami "wycelowanymi" w młodych ludzi.

Frito-Lay, zgodnie z informacjami podawanymi przez " The Guardian", zatrudnia specjalistów z dziedziny neuromarketingu. Badano m.in. odczucia towarzyszące jedzeniu chrupek Cheetos, a na ich podstawie nagrano reklamę "Orange Underground".

Wykorzystany w tytule kolor pomarańczowy nawiązywał do zabarwienia chrupek. Po ich spożyciu na palcach dzieci zostawały charakterystyczne pomarańczowe drobinki. Wspomnianą reklamę uhonorowano nagrodą Advertising Research Foundation.

W "Journal of Cognitive Neuroscience" opisano metody wyuczania nawyków żywieniowych poprzez prezentowanie określonych rodzajów jedzenia. Nauromarketing wykorzystuje sprzężenia w obrębie umysłu do ukierunkowania konsumentów na konkretne zakupy.

Wykorzystuje się w tym celu określone kolory, dźwięki itd. Współczesna wiedza neurologiczna o reakcjach organizmu pozwala docierać naprawdę głęboko do podświadomości.

Najłatwiej "wkraść" się do mózgów dzieci, które chłoną rzeczywistość jak gąbka. Dowiedziono, że dzieci, które częściej widzą obrazy słodyczy, chętniej po nie sięgają niż te, które zwykle patrzą na warzywa.

Złe nawyki żywieniowe ukształtowane w dzieciństwie są zagrożeniem dla zdrowia, a nawet życia w okresie dorosłości. Śmieciowe jedzenie może prowadzić do cukrzycy, miażdżycy, nadwagi, otyłości, szeregu chorób serca i układu krążenia, a nawet do rozwoju niektórych nowotworów i zaburzeń na płaszczyźnie emocjonalnej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze