Nauka a nerwica

Nerwica w wieku szkolnym może powodować zaburzenia snu, kłopoty z koncentracją oraz pamięcią. W jaki sposób dziecko powinno funkcjonować w środowisku szkolnym?

1. Szkoła a nerwica

Odczuwanie zaburzeń nerwicowych oraz depresja zawsze mają wpływ na jakość nauki. Negatywne procesy obniżają zdolność zapamiętywania i utrudniają wszelkie zadania poznawcze. Młody człowiek koncentruje się na odczuciach płynących z ciała a nie na samej nauce. Pojawia się lęk napadowy, który bywa przyczyną obniżenia motywacji. Przygnębienie i smutek kumulują takie odczucia jak: napięcie, rozdrażnienie, a nawet agresję. Nerwica nie sprzyja efektywnej nauce.

Nerwica nie sprzyja efektywnej nauce
Nerwica nie sprzyja efektywnej nauce

Zobacz film: "Na co zwrócić uwagę, wybierając przedszkole dla dziecka?"

2. Problemy w szkole i na studiach

Osoby, które mają problemy w szkole lub na studiach, są najczęściej negatywnie odbierane przez grono pedagogiczne. Młodzi ludzie chorzy na nerwicę zazwyczaj nie są świadomi swojego stanu. Trudności mogą przyjąć formę: natręctw, napadów lękowych, depersonalizacji, derealizacji, fobii społecznej. Dlatego też w jednostkach oświatowych można skorzystać z pomocy psychologa. Dużo dobrego może uczynić trening relaksacyjny.

5 symptomów zaburzeń psychicznych u dziecka
5 symptomów zaburzeń psychicznych u dziecka [6 zdjęć]

U dzieci zaburzenia psychiczne przebiegają inaczej niż u dorosłych, dlatego trudno je od razu wychwycić....

zobacz galerię

3. Czy nerwicę można łatwo pokonać?

To musisz wiedzieć:

Psychoterapia jest niezwykle pomocna przy ucieczce z tak zwanego błędnego koła (określanego często strachem przed strachem). Bardzo ważna jest nauka prawidłowych przyzwyczajeń:

  • zdrowy sen – należy zadbać o minimum 7 godzin snu dziennie. Jeśli mamy trudności w zasypianiu, można skorzystać z dobroczynnego oddziaływania melisy. Wypoczęty umysł o wiele lepiej poradzi sobie z sytuacjami stresowymi;
  • warto od czasu do czasu wykonywać trening relaksacyjny. Już samo puszczenie muzyki relaksacyjnej może ukoić zmysły;
  • korzystajmy z diety bogatej w witaminy z grupy B. Przyjmujmy również suplementy magnezowe;
  • zadbajmy o aktywność sportową;
  • odrzućmy palenie papierosów oraz nadmierne spożywanie alkoholu.
spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.