Nauczyciele: nic nie wiemy o założeniach reformy, ani podstawach programowych (WIDEO)
Reforma edukacji przysparza coraz więcej problemów. Nauczyciele nie kryją oburzenia, że Ministerstwo Edukacji Narodowej nie konsultowało z nimi ani założeń zmian, ani podstaw programowych. Reforma może wywołać też problemy organizacyjne.
Kłopoty będą mieć gimnazjaliści, którym powinie się noga. Jeśli dziecko nie zda w pierwszej klasie, będzie musiało się cofnąć do podstawówki. Łukasz Ługowski, dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii Kąt, twierdzi, że to bardzo krzywdzące. Proponuje, aby dla takich uczniów utworzyć specjalne klasy zbiorcze.
W studiu #dziejesięnażywo Danuta Kozakiewicz, dyrektor PSP nr 103 w Warszawie, mówiła, że nie może nawet wyrazić własnej opinii na temat reformy, ponieważ nie wie, jakie zmiany proponuje MEN. Nauczyciele nie znają nowych podstaw programowych i nie wiedzą, czego będą uczyć.