Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Bezmyślne podjadanie przed telewizorem - problem dotyczy nawet dwulatków

Avatar placeholder
25.04.2019 12:55
Bezmyślne podjadanie przed telewizorem - problem dotyczy nawet dwulatków
Bezmyślne podjadanie przed telewizorem - problem dotyczy nawet dwulatków (123rf)

Bezmyślne podjadanie przed telewizorem może rozpocząć się na długo przed tym, jak dzieci zaczną zdawać sobie sprawę z tego, co oglądać w telewizji i że podjadanie jest złe. Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z USA dowodzą, że oglądanie telewizji, a w szczególności reklam wzmaga chęć do podjadania w trakcie dnia.

W badaniu wzięło udział 60 dzieci w wieku od 2 do 5 lat.

Naukowcy postanowili skoncentrować się na tym, jak reklama wpływa na to, co jest znane jako jedzeniu w przypadku braku głodu.

Wszyscy mali uczestnicy eksperymentu otrzymali wcześniej zdrowe przekąski tak, aby dzieci z pewnością były najedzone i nie odczuwały głodu. Następnie, dzieci oglądały program telewizyjny oferujący płatki kukurydziane.

Zobacz film: "Jak dzieci tracą odporność?"
Oglądanie reklam w telewizji wzmaga podjadanie wśród dzieci
Oglądanie reklam w telewizji wzmaga podjadanie wśród dzieci (123rf)

Wszystkie dzieci podczas oglądania telewizji miały przed sobą chipsy kukurydziane. Okazało się, że dzieci, które widziały reklamę z płatkami kukurydzianymi, zjadły średnio 127 kalorii. Natomiast dzieci, które nie widziały tej reklamy podczas oglądania telewizji, spożyły zaledwie 97 kalorii.

„Są to pierwsze badania, które wskazują, że ekspozycja produktów żywnościowych w telewizji wzmaga chęć do podjadania. Dotyczy to również małych dzieci, które spożywają przekąski podczas wpatrywania się w ekran, niezależnie od tego, czy są głodne” - powiedział główny autor badania Jennifer Emond z Uniwersytetu Medycznego w stanie New Hampshire w północno-wschodniej części Stanów Zjednoczonych.

„Małe dzieci spędzają średnio do trzech godzin dziennie oglądając telewizję" – wyjaśnia Emond.

„Jeśli dzieci w trakcie oglądania telewizji, przyglądają się również produktom żywnościowym w reklamach, wzmacnia to ich chęć do podjadania przekąsek w tym czasie. Może to w konsekwencji prowadzić do niekontrolowanego zwiększania masy ciała wśród dzieci na skutek spożywania niezdrowych kalorii, co może prowadzić do nadwagi i otyłości” – wyjaśnia naukowiec.

ZOBACZ TAKŻE

Jak zwalczyć podjadanie?

Ponad jedna trzecia dzieci ma nadwagę lub otyłość, zgodnie z Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób w Stanach Zjednoczonych.

Amerykańska Akademia Pediatrii odradza spędzanie wolnego czasu przed telewizorem przez dzieci poniżej 18 roku życia. Ponadto zaleca się dzieciom w wieku od 2 do 5 lat spędzanie przed ekranem telewizora nie więcej niż godzinę dziennie.

Sprawdź, jak zagospodarować wolny czas twojego dziecka bez telewizji
Sprawdź, jak zagospodarować wolny czas twojego dziecka bez telewizji [10 zdjęć]

Zamiast gromadzić zabawki, które już zdążyły się dziecku znudzić, pokaż mu, jak stworzyć kolorowe autka

zobacz galerię

Zalecenie to ma na celu wspieranie rozwoju języka dzieci, zdrowego nawyku odpowiedniej ilości snu i ograniczanie siedzącego trybu życia. Ma to zapobiegać szerzeniu się otyłości wśród dzieci.

Jak twierdzą naukowcy, ważny jest także rodzaj oglądanych programów w telewizji. Amerykańska Akademia Pediatrii zachęca do oglądania programów edukacyjnych, takich jak np. „Ulica sezamkowa”. Mają one pomagać w nauce języków obcych.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze