3 z 7Samodzielność i samotność
Dzieci bardziej inteligentne niż ich koledzy czy koleżanki często chętnie spędzają czas w samotności. Czytają, układają skomplikowane konstrukcje z klocków, samodzielnie wykonują zadania zbyt trudne dla innych dzieci w ich wieku. Niekiedy dzieci obdarzone wysokim ilorazem inteligencji mają jednak niewysoką inteligencję emocjonalną, co może skutkować problemami z adaptacją w grupie.
Skutkiem tego nawet bardzo inteligentny uczeń może być przez nauczycieli nie najlepiej oceniany. W takich sytuacjach, widząc, że dziecko ma potencjał, ale nie wykorzystuje go w pełni, warto skontaktować się z psychologiem, który podpowie, jak w danej sytuacji postępować i jak nauczyć dziecko odpowiedniego korzystania z własnego umysłu.
Na następnym slajdzie obejrzysz WIDEO
Zobacz też: EQ kontra IQ, czyli czy iloraz inteligencji determinuje przyszłość naszych dzieci