3 z 6
Pojazdy wystawione w PKiN, które na pierwszy rzut oka wyglądają zwyczajnie, zwyczajne nie są. Nie chodzi nawet o to, że na wystawie można zobaczyć prawdziwe rodzynki - repliki legendarnego CWS-a – jedynego w całości polskiego auta, które przed wojną było produkowane seryjnie, czy nie mniej kultowej, pięknej "dizajnersko" Syreny Sport. Inne eksponaty są nie mniej unikatowe. Ot, choćby sportowy "Polonez Trzydrzwiowy", sensacyjny Ogar 500, czy napędzane na cztery koła Polonez Analog i wersja kombi Fiata 125 p.
Niesamowite wrażenie robi seria mikro-aut prezentująca Smyka, Meduzę oraz Mikrusa, które jak gdyby antycypowały myślenie o małych, funkcjonalnych samochodach przystosowanych do (u)życia w metropoliach. Jeśli dodamy do tego niezwykłą kolekcję polskich motocykli i motorowerów, ujrzymy polską myśl i tradycję motoryzacyjną w fascynującym świetle.