Epidemia próchnicy w przedszkolach? To fakt!

Jak wynika z danych Ministerstwa Zdrowia, prawie 90% sześciolatków w Polsce ma próchnicę, a wśród 18-latków ponad 95%!* Jesteśmy w czołówce krajów z największym procentem dzieci chorujących na próchnicę! Kluczem do sukcesu w walce z tą chorobą jest profilaktyka i wykształcenie nawyku dbania o higienę jamy ustnej już od najmłodszych lat. Taki właśnie jest cel Akademii Aquafresh – największego w Polsce programu edukacyjnego poświęconego higienie jamy ustnej.

1. Mycie zębów jak mówienie „dzień dobry”!

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że jeżeli dziecko ma próchnicę w zębach mlecznych, jest wysoce prawdopodobne, że będzie ją również miało w zębach stałych. Nie możemy obwiniać najmłodszych za te zaniedbania higieniczne - skutkujące tą jakże powszechną chorobą. To rodzice i opiekunowie są odpowiedzialni za dbanie o wykształcenie prawidłowych nawyków higienicznych, w tym mycia zębów, przez dzieci. Powinno stać się to normą! Tak jak uczymy dzieci mówić „dzień dobry”, tak powinniśmy wykształcać w nich nawyk dbania o zęby!

Zobacz film: "Na co zwrócić uwagę, wybierając przedszkole dla dziecka?"

2. Profilaktyka + edukacja = Akademia Aquafresh

Akademia Aquafresh to program, który już od pięciu lat prowadzony jest w przedszkolach w całej Polsce. W ramach akcji przedszkola otrzymują bezpłatne pakiety materiałów edukacyjnych, na podstawie których prowadzone są zajęcia w przedszkolach. Program rozpoczął się w 2011 roku, kiedy po raz pierwszy marka Aquafresh® postawiła na działania profilaktyczne mające na celu zmniejszenie zjawiska próchnicy wśród dzieci.

W akcję zaangażowane zostały dzieci w wieku przedszkolnym. Rokrocznie akcja organizowana jest w 5000 placówek, docierając każdego roku do ponad 470 000 dzieci. Edukacja obejmuje także rodziców! I tak, od 2011 roku w Akademii uczestniczyło około 75 proc. przedszkoli w całej Polsce, trzy czwarte przedszkolaków z całej Polski w czasie zajęć edukacyjnych dowiedziało się, dlaczego trzeba dbać o ząbki. Aby akcja odniosła sukces edukacja została połączona z zabawą. Postacie trzech Pastusiów – Milky, Lilly i Billy instruują najmłodszych, jak należy odpowiednio szczotkować ząbki, ile razy dziennie należy to robić, jak uchronić się przed spotkaniem z Robaczkiem Próchniaczkiem, który jest czarnym charakterem programu. Od 2014 roku materiały edukacyjne przekazywane są również do żłobków w całej Polsce.

3. Tysiące kontrolnych badań stomatologicznych

Akademia Aquafresh to nie tylko teoria, to również działania praktyczne! Od 2012 roku w program zaangażowani zostali stomatolodzy, którzy realizują bezpłatne zajęcia edukacyjne w przedszkolach uczestniczących w Akademii Aquafresh oraz wykonują dzieciom kontrolne badania stomatologiczne. Dodatkowo takie spotkania dzieci ze stomatologiem mają na celu przełamanie strachu przed wizytą w gabinecie dentystycznym. W programie Akademii Aquafresh dedykowanym gabinetom stomatologicznym bierze udział ponad 1500 stomatologów z całej Polski, którzy od 2012 roku odwiedzili ponad 1000 przedszkoli, docierając do ponad 80 000 dzieci w przedszkolach w całej Polsce.

4. Dbaj o zęby i jedź na wakacje na Majorkę

Program Akademii Aquafresh wspierają dodatkowo liczni partnerzy medialni tacy jak POLSAT JimJam czy serwis Dzieci.pl, którzy również angażują się w propagowanie dbania o higienę jamy ustnej wśród najmłodszych. Aby jeszcze bardziej zachęcić do zwrócenia uwagi na potrzebę dbania o higienę jamy ustnej, w ramach programu organizowane są dwa konkursy: dla rodziców oraz dla przedszkoli. W każdym z nich do wygrania są atrakcyjne nagrody takie jak rodzinne wakacje na Majorce z biurem podróży Neckermann, wyposażenie przedszkola fundowane przez HappyHop, gry planszowe Granna, zabawki EPEE i bony na zakupy w Coccodrillo.

Na stronie www.akademia-aquafresh.pl umieszczone zostały wszelkie informacje dotyczące programu. Dla rodziców jest to doskonałe źródło wiedzy w zakresie higieny jamy ustnej wśród najmłodszych.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.