Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Dzieci są bardziej skłonne do przyznania się do popełnionych występków, jeśli myślą, że rodzice zareagują pozytywnie

Avatar placeholder
30.05.2019 08:20
Dzieci są bardziej skłonne do przyznania się do popełnionych występków, jeśli myślą, że rodzice zareagują pozytywnie
Dzieci są bardziej skłonne do przyznania się do popełnionych występków, jeśli myślą, że rodzice zareagują pozytywnie (123rf)

Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Michigan wykazały, że dzieci w każdym wieku są bardziej skłonne do przyznania się do popełnionych występków zamiast ukrywania prawdy w przypadku, gdy spodziewają się, że rodzic będzie czuł się szczęśliwy z tego, że dziecko przyznało do błędu, nawet jeśli mogą być wówczas ukarane za popełniony występek.

Bardziej prawdopodobne okazało się, że starsze dzieci lepiej wiedzą, co jest dobre i że powinny przyznać się do błędu, ponieważ to jest słuszne zachowanie.

Celem przeprowadzonego badania było zbadanie emocji, których dzieci doświadczają w przypadku kłamstwa i zatajenia prawdy oraz wyznania prawdy. W badaniu sprawdzono również, czy te emocje, o których opowiadały dzieci miały swoje odzwierciedlenie w sytuacjach rzeczywistych.

Główny autor badania Craig Smith i jego kolega Michael Rizzo z Uniwersytetu w Maryland zapytali niewielką grupę dzieci od 4 do 9-lat o szereg hipotetycznych sytuacji, w których dzieci popełniają występki, a następnie o to czy skłamaliby czy przyznaliby się rodzicom. Następnie pytano dzieci, jakie emocje kojarzą im się z tego typu doświadczeniami.

Zobacz film: "Jak dzieci tracą odporność?"
Dzieci chętniej przyznają się do winy, jeśli wiedzą, że rodzic nie będzie zły
Dzieci chętniej przyznają się do winy, jeśli wiedzą, że rodzic nie będzie zły

Badania wykazały, że 4- i 5-latki były bardziej skłonne do łączenia pozytywnych emocji z postawą zatajenia prawdy, natomiast negatywne emocje bardziej kojarzyły im się z przyznaniem się do prawdy, jak twierdzą autorzy badania.

Młodsze dzieci często koncentrują się na korzyściach związanych z daną sytuacją i zachowaniem. Dzieci w wieku od 7 do 9 lat częściej wiążą pozytywne emocje z wyznaniem prawdy. Były bardziej skłonne mówić o tym, co nabroiły i wiedziały o słuszności takiego zachowania.

ZOBACZ TAKŻE

Metody wychowywania dzieci

To nie znaczy, że małe dzieci nie odczuwają winy i nie rozumieją tego, że kłamstwo jest złe. Jedynym pewnym sposobem na to, aby zagwarantować, że dziecko nie przyzna się do winy jest natychmiastowe „suszenie głowy dziecku” -jak twierdzą naukowcy.

"To idzie w parze z szerokim obrazem tego, jest przystępny jako rodzic i jaka jest jego reakcja na zachowanie się dziecka" – powiedział Smith.

1. Więc, co rodzic zrobić, aby dziecko mówiło prawdę?

"Najważniejsze, co można zrobić to wysłuchanie dziecka bez wpadania w złość od razu. Jako rodzic, nie można być zadowolonym z tego, co zrobiło dziecko, ale jeśli chcesz zachować otwartą komunikację z dzieckiem, można spróbować pokazać dziecku, że jesteś szczęśliwy z tego, że dziecko samo przyznało się do blędu” – powiedział Smith.

Otwarta komunikacja staje się jeszcze bardziej istotna, gdy dziecko jest nastolatkiem i wkraczając w okres dojrzewania musi borykać się z wieloma problemami dorosłych.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze