Trwa ładowanie...

Co dzieci zrobiłyby z supermocami? Życzliwość podczas edukacji zdalnej

Informacja prasowa
(Materiał prasowy)

Trwa 6. edycja kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, której celem jest promowanie pozytywnych postaw i przeciwdziałanie dokuczaniu. W ramach akcji przeprowadzono badanie, w którym sprawdzono wpływ wiosennej izolacji na zachowania i nastroje ankietowanych dzieci. Zapytano je również o to, co zrobiłyby, gdyby miały moce swoich ulubionych bohaterów i kto jest dla nich wzorem jeśli chodzi o życzliwe zachowania!

Podczas izolacji dzieci były głównie znudzone, smutne i samotne – wynika z raportu, który sporządzono w ramach kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. – W czasie radzenia sobie ze stresem, bardzo ważną umiejętnością jest dbałość i troska o siebie. Przeprowadzona na potrzeby akcji ankieta ujawniła, że wybieraną przez dzieci formą pomocy było poszukiwanie bliskości u rodziny (59%) oraz oglądanie kreskówek (66%). Zabieganie o obecność i opiekę u innych wydaje się zupełnie naturalne w trudnej sytuacji, podobnie jak preferowanie oglądania wideo. Ten drugi wybór prostotą i przewidywalnością przekazu łagodził odczuwane poczucie niepokoju i samotności. To bardzo zdrowa, prawidłowa i adekwatna strategia radzenia sobie w nowej, nieznanej i dość nietypowej sytuacji – twierdzi Marta Żysko-Pałuba z pracowni psychologicznej NINTU.

E-lekcje, czyli życzliwość i zdalne dokuczanie

Badanie, wykonane na potrzeby kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, sprawdzało nawyki dzieci podczas nauki zdalnej. Według uzyskanych odpowiedzi, uczniowie często doświadczali zachowań opartych na życzliwości (taką odpowiedź wskazało aż 73%). Zaledwie 15% wspomniało o dokuczaniu rówieśniczym, a 13% o dokuczaniu nauczycielom. To budujące wyniki, które mówią o naturalnych potrzebach dzieci do budowania przyjaznej i życzliwej atmosfery opartej na współpracy.

W Polsce oglądanie filmów było bardzo popularne podczas izolacji. Humor (60%), supermoce (45%), radość i pozytywna energia (43%) to najbardziej lubiane elementy seriali animowanych. Dodatkowo, gdyby dzieci mogły mieć takie supermoce jak ich ulubieni bohaterowie, zazwyczaj chciałyby wykorzystać je do czynienia dobra – wskazuje na to 95% respondentów. Animowane postaci są również wzorem do życzliwych zachowań (45%). Na pierwszym miejscu znajdują się jednak członkowie rodziny (74%).

Dołącz do Klubu Kumpli!

Celem kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” jest promowanie życzliwych zachowań i przeciwdziałanie dokuczaniu. W Polsce akcja odbywa się po raz szósty. W tym roku jej ambasadorem został Kamil Stoch, który wraz z marką wspiera pozytywne wzorce. Głównym celem jest dotarcie z przekazem do nauczycieli i rodziców. Na stronie kampanii badzkumplem.cartoonnetwork.pl zamieszczono bezpłatne materiały edukacyjne: scenariusze lekcji, przewodnik metodyczny, minizadania i miniprojekty dla uczniów szkół podstawowych. Wszystkie materiały są przygotowane do wariantu nauki zdalnej. Dodatkowo na stronie znajdują się również porady dla rodziców i dzieci przygotowane we współpracy z Pracownią psychologiczną NINTU.

Informacja prasowa

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza